Ska fånga dagen!

Alla inlägg under maj 2014

Av lavendelblomma - 17 maj 2014 10:08

Idag när jag vaknade så kände jag direkt att jag var hes i halsen.
Det är absolut ingenting som jag vill ha, dom sista gångerna när
Jag har varit hes i halsen så har jag varit sjukskriven i en månad.
Detta för att jag mer eller mindre inte kan prata alls då och att när
Jag jobbar så pratar jag i telefonen 8 timmar om dan.

Skit, tycker jag att det är!

Hoppas att det är något snabbt övergångende så jag slipper att vara
Hemma i en månad.

När jag slutade att röka för 3 år sen så fick jag dessa problemen
Med heshet och hosta vid förkylningar.
Innan dess hade jag inte det när jag rökte.
Konstigt!

Så nu får jag styra mina ben mot Apoteket och hämta lite kurerande
Medicin och hämta ut lite andra mediciner.

Av lavendelblomma - 17 maj 2014 09:59

Igår kväll när jag kom hem från kolonien så skulle jag duscha efter min man.
Då flöt hela golvet med vatten i badrummet.
Sen spolade vi i toaletten och då insåg vi att vi hade mega stopp i avloppet.
Var bara till att ringa ordförande i föreningen och berätta att vi har ett stopp.
Från det att vi ringde till det att spolbilen var här tog det 30 min.
Snacka om tur med att få hit spolbilen.

Så stoppet behövde inte vara där så länge, skönt!!!

Av lavendelblomma - 16 maj 2014 22:01

Från det att jag kom hem ifrån jobbet och tills klockan var 20.30 var jag på kolonien.
Klippte gräset på 300 kvm, är kanske inte jätte mycket yta men ska du klippa den med en handbagage så blir det mycket.
Gräset var ju jätte högt efter 2 veckors regnande.

Hade med mig en färdig sallad från Coop. Älskar sallad så den satt som en smäck!

Mina hundar var så klart oxå med och busade på kolonien.
Det är så så härligt och se hur dom springer och springer runt huset på kolonien.
Sen leker dom med bollar och hjälper till på sitt eget lilla sätt.
Mest stökar dom till om jag ska vara ärlig.
Biter i pinnar och lägger dom på hela gräsmattan!

Av lavendelblomma - 16 maj 2014 20:59

Idag fick jag ett litet trevligt mail om att jag hade ett paket och hämta ut i från postkodlotteriet.
Lite spännande är det allt när man är ovetandes om att man har vunnit något.
Jag har varit med i sen i November -13 och har redan vunnit extra dragningar och vunnit pengar och nu ett paket.

Hämtade paketet som var lagom stort och vägde lagom.
Svårt att gissa vad det var!

Det var den nya ABBA boken som är värd 700kr, det var en helt ok vinst tycker jag!

Av lavendelblomma - 15 maj 2014 23:05

Ligger i sängen och bloggar och tröstäter lite choklad.
Gott men väldigt onyttigt.
Undrar hur mycket diciplin jag har på mig själv.
Har ätit 3 rutor och det räcker tycker jag.

Av lavendelblomma - 15 maj 2014 22:59

Kommer hem när klockan är cirka 20,30 efter ha jobbat 12 timmar i ett sträck.
Jag är super trött och vill bara ta det lugnt en stund men så blev det inte.

Min man hade av någon anledning skitit i att laga mat. Mina barn hade inte fixat något skälv iheller.
Det är så fruktansvärt oansvarigt som vuxen att skita i laga mat till barn som har ätstörningar.
Dom har väldigt lätt för att skita i och äta och dom väger inte så mycket som dom borde göra!

Fick börja med att steks potatis och lite bacon tillsammans med lite lök.
Efter det i med lite äggröra så det blev som en omelett ungefär.

Barnen käkade upp allt och var super nöjda och det gladde mig.
Men ilskan mot min man finns kvar och retar mig.
Fattar inte hur han tänker!

Hade inte tänkt ta något vin i dag men det blev ett glas rött.
Var ju kvar i flaskan som jag öppnade härom dagen.

Tog med mig glaset och gick och diskade och efter det blev det en lång och skön dusch.

Riktigt skönt faktiskt!

Av lavendelblomma - 15 maj 2014 16:07

Idag fick jag ett sms av barnens pappa att han vill ta med dom till Köpenhamn på lördag.

Vi bestämde att han tar dom redan på fredag eftermiddag efter skolan.

Sen ska han lämna tillbaka dom på lördag kväll.


Detta var precis det som jag behövde för tillfället.

Att koppla av från barnen när jag minst anar det.


Ska bli skönt med en ledig fredags kväll där jag kanske kan unna mig ett glas vin.

Sen ska jag till Lund på lördag och se på Karnevalståget.



Hoppas nu att det blir av!!!

Av lavendelblomma - 14 maj 2014 22:52

Små saker blir lätt enorma här hemma, vilket gör att det väldigt lätt blir dålig stämning.

Är så sjukt trött på hela denna situationen, ser inget slut iheller.
Jag vet att om en månad ungefär så är det sommarlov för mina döttrar.
Är saker och ting jobbigt nu, hur blir det då till sommaren.

Ingen av dom ville sommar jobba trots att jag sa att vi kunde hjälpa dom att fixa något lätt men icke.
Nu ska dom vara hemma i 10 veckor istället!!!
Förutom 2,5 vecka som dom ska vara hos sin pappa på sommar umgänge.

Man ska inte måla fan på väggarna men just nu känns det inte jätte bra!!!

Jag älskar mina döttrar över allting annat men jag önskar att dom kunde sköta sig lite bättre.

Som tex gå till skolan varje dag men det gör dom inte.

Presentation

Hej!Denna bloggen kommer att handla om mitt liv med fibromyalgi,ibs och migrän.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards