Ska fånga dagen!

Alla inlägg under juni 2013

Av lavendelblomma - 30 juni 2013 23:06

Vi hamnade till slut på Big Bowl i Malmö hela familjen. Det var en intressant upplevelse.

Till en början spelade jag rätt så bra. Jag är C och min man är P, so ni ser så gick min man om mig på dom två sista rundorna.
Lite tråkigt att just han skulle vinna!

Efter det så fick jag äta lite chips och jordnötter för att kunna spela igen :).
Skämt och sido men jag tappade motivationen efter att han fick in flera striktes på rad.
Efter bowlingen så åkte vi igenom hela Malmö för att komma till en Fransk pub/ restaurang.
Den var väldigt trevlig, mycket folk där.

Till förrätt tog vi vitlöksbröd , dom var supergoda.
Sen åt jag en planka med fläskfilé som var minst lika god.
Det var en trevlig eftermiddag och kväll.

Detta är min man på restaurangen.

Detta är min äldsta dotter

Detta är min yngsta dotter.

Så här ser jag ut irl. Lite trött ser jag allt ut att vara.
Faktum var att jag hade ont i min högra axel efter bowlingen och lite huvudvärk.
Ibland måste man offra sig trots att man kanske triggar igång mer värk i kroppen.

Nu ska jag sova, god natt!

Av lavendelblomma - 30 juni 2013 11:27

Blutsaften som jag tog i går kväll har verkligen satt fart på min magen.

Det gillar jag inte riktigt, jag får hoppas att den lugnar ner sig tills i

eftermiddag.


Blutsaften måste jag dricka pga av att jag är så trött. Tröttheten sig

vara järnbrist.

Fick först utskrivit järntabletter som jag skulle ta men dom mådde jag så

illa av så dom kunde jag inte ta.

Då fick det bli en ny överenskommelae med min läkare och det var mitt val

kvinna på morgonen och 20 ml blutsaft på kvällen.

Hoppas att det hjälper så jag får upp mitt järnvärde och slipper vara så

trött.


Nu har jag fixat eftermiddagens och kvällen aktiviter med familjen, det kommer

att bli bowling och sen ska vi till en trevlig restaurang och käka.


Ha en bra dag.

Av lavendelblomma - 30 juni 2013 09:42

Har varit uppe i några timmar redan, vaknade av att jag hade så ont i min rygg och mage.

Är tråkigt att vakna av sådana anledningar och sen kan jag inte somna om.


Så det var bara till att gå upp och ta alla sina tabletter och sen gå ut och gå en runda med hundarna i regnet.

Det blev ingen långrunda idag men hundarna fick gjort det som du skulle göra.


Har bakat scones nu på morgonen, gott!


Min yngsta dotter har haft en kompis som har sovit över i natt men det har jag inte märkt något av.

Det har varit tyst hela natten men dom har säkert tittat på film eller någonting annat.


Denna helgen är den sista hegen som barnen är hemma på några veckor.

Dom ska på sommmar umgänge med sin pappa, kommer att sakna dom!


Idag ska vi ut och äta något gott hela familjen och göra en rolig aktivitet för barnen.

Men det får jag funder ut sen när jag har skrivit klart detta.


Började dricka min blutsaft igår kväll som min läkare vill att jag ska ta.

Det tog bara en kvart så fick jag jätte ont i magen och var tvungen att gå

på toa. Annars har jag inte märkt av några biverkningar än så länge.

Jag får väl se hur det går efter ett par dagar.


Nu ska jag fixa lite här hemma och hitta på en rolig aktivitet.


Vi hörs av, ha en bra dag!

Av lavendelblomma - 28 juni 2013 23:22

Idag var det sista arbetsdagen för denna veckan, skönt!
Har varit en tuff vecka tycker jag.

Idag ringdemin läkare mig och sa att min järn värde inte hade blivit bättre.
Skönt att det inte var dämre men det är inte bra enligt henne.
Läkaren vill att jag ska dricka blutsaft nu i 11/2 månad.
Vi får se hur det går!

Idag gjorde jag rödbetsbiffar till kvällsmat med sallad och vitlökssås.
Det var super gott!

Till kvälls fika blev det jordgubbar med hackad vit choklad, det var gott!

Av lavendelblomma - 27 juni 2013 23:28

Vid denna årstiden kan man verkligen frossa i jordgubbar. Igår betalade jag 60 kr för ett kilo. Idag inne i stan kunde jag få ett kilo för 35 kr.
Snacka om att dom dumpar priserna.

Ska nog handla 2 liter till i morgon samt lit melon.

Nu ikväll blev det lite jordgubbar med vanilj glass och lite grädde.
Så underbart gott!

Av lavendelblomma - 25 juni 2013 22:51

Jag är supertrött idag och känner inte för att göra någonting alls. Jobbade mina 8 timmar och sen stack jag hem.
Idag har det varit mulet och tradigt väder hela dagen.
När jag kom hem så började det att regna, skitkul!


Små härliga mini tomater som vi hade till kvällsmaten idag.

God natt och sov gott !

Av lavendelblomma - 24 juni 2013 22:53

Idag är det första dagen på 2 1/2 vecka som jag är tillbaka på jobbet.
Fick höra att jag fortfarande lät lite krasslig i halsen.
Var lite jobbigt att prata i telefon men det fixade sig.
På efter middagen blev jag ut lånad till en annan arbetsplats och det var bara trevligt.
Idag har jag fixat mitt sommarkort på tågen i Skåne.
Känns bra att kunna åka i hela Skåne för 595kr i två månader.

Ikväll har jag bara tagit det lugnt och bara slö tittat lite på teven.

Denna ny kläckta ros hittade jag i min rabatt.
Helt underbar tycker jag.

God natt och sov gott

Av lavendelblomma - 23 juni 2013 20:05

Idag har jag städat mina 180 kvm till lägenhet. Tar ju sin lilla stund kan jag säga.
Idag drog jag bara över med dammsugaren och fixade toaletterna.
Annars kan jag hålla på en heldag, riktigt så kul är det inte.
Efter det så drog jag med min man på ett utomhus café och tog en god fika.

Jag tog en en ost och skinktoast med en stor kopp te för 45kr, det tyckte jag var billigt.

Sen fick vi varsin choklad kaka på köpet för vi brukar vara där så ofta.
Den var god men jag får lite ångest när jag sätter i mig choklad och kakor.
Det är ju så himla onyttigt.

Nu ikväll orkade jag inte göra någonting så det fick bli ost och skinkpaj.
Lagom stor och ändå blev jag mätt.

Nu sitter jag med en stor kopp med te och bloggar lite och läser andra bloggar.

Ovido - Quiz & Flashcards