Ska fånga dagen!

Alla inlägg under juli 2013

Av lavendelblomma - 31 juli 2013 21:23

Det låter inget vidare men denna gången blev det riktigt gott.
Vi hade grillat marineras fläskfilé i måndags och det blev en hel del kött över.
Idag ska jag det i småbåtar och stekte det med färsk vitlök.
Till det gjorde jag en underbar grönsallad.
Fetaost hade vi vid sidan om.
Till det hade vi hamburgare bröd med lite bea sås och vitlökssås.

Supergott och barnen uppskattade det.

Av lavendelblomma - 31 juli 2013 13:19

Idag är jag i Ystad med familjen och några vänner.
Vi har varit på Bäckahårdens café och fikat lite

Av lavendelblomma - 29 juli 2013 11:35

Igår var vi och badade med hundarna en liten stund.

Av lavendelblomma - 29 juli 2013 11:33

Igår morse gjorde jag verkligen ett inpulsköp, får se om jag får ångra det sen.
Jag köpte en bil som jag kan övningsköra med.
Det blev en Volvo 855 Glt blåmetallic för 9500kr.
Ingen rost och har bara kört 18000 mil.
Har förvisso några år på nacken men den är fin.
Ska skicka in den på service innan jag börjar köra med den och sen är det bara till att börja övningsköra.

Håller på att leta efter en ny bilklädsel till bilen oxå, klädseln var inget vidare.

Efter det ska jag köpa hundburar till hundarna.
Så dom kan åka säkert i min bil!

Av lavendelblomma - 26 juli 2013 23:33

I dag var jag ute och vattnade mina blommor i trädgården.
Tog lite bilder på mina fina roser och pelargoner.

Denna bilden är från framsidan av huset.

Av lavendelblomma - 26 juli 2013 23:28

Idag har jag solat, det är så himla skönt.
Börjar få en fin solbränna nu.

Av lavendelblomma - 21 juli 2013 16:52

Ett glas vitt och lika mycket vatten.

Av lavendelblomma - 21 juli 2013 10:53

Idag ska jag bara ligga i min solstol och sola och läsa en ny bok.

Ovido - Quiz & Flashcards