Ska fånga dagen!

Alla inlägg under juli 2013

Av lavendelblomma - 3 juli 2013 09:24

Har sovit som en stock i natt och ändå är jag trött.

Men var bara till att pallra sig upp och göra sig i ordning och gå till jobbet.

Skippade blutsaften idag på morgonen oxå och tog 2 stycken tabletter med

mitt val kvinna- usch illamåendet kom nästan direkt.


Hatar att må illa och behöva åka tåg och buss till jobbet.

Ett av mina största problem är att jag mår illa av så många mediciner

och det gör att jag inte kan ta så många.

Vissa måste jag ta men det är sjukt jobbigt och gå och må illa hela dagarna.


Känns ju nästan som om man är gravid trots att man inte är det.


Nu ska jag fortsätta att jobba, ha en bra dag alla!


Av lavendelblomma - 2 juli 2013 23:14

Idag har jag varit trött hela dagen, hade jätte svårt för att komma upp i morse. Orkade inte helt enkelt!

Blutsaften har jag inte tagit på två dagar, låter magen vila i några dagar innan jag gör ett nytt försök.
Jag fick så ont i magen av det så jag tyckte inte riktigt att det var värt det.

Idag har jag haft huvudvärk hela dagen samt att jag har ont i min högra axel och arm.
Men trots detta så var jag utför och gick en promenad
Med hundarna på 7 km.
Just då kändes deg bättre men nu känns deg inget vidare.

Ikväll har min man tjatat på mig att vi ska boka en resa till helgen men jag känner att jag inte orkar riktigt.

Vi får se om han slutar och tjata och vara så jobbig.

God natt och sov gott.

Av lavendelblomma - 1 juli 2013 17:37

Idag när jag kom hem från jobbet så bestämde jag att jag skulle ut och gå en härlig promenad.
Så fort jag har satt på mig mina tränings kläder får jag frågan ifrån min man om jag kan ta med mig hundarna.
Hade inte tänkt det sa jag - kände att jag ville ta en promenad själv men slutade med att jag fick ta med mig hundarna oxå.
Jag gick 5 km på 55 min, ingen bra tid över huvudtaget men jag har varit ute och rört på mig.
Promenaden var både upp piggande och skön.
När jag kom hem så badade jag båda hundarna.
Nu tar jag det lite lugnt innan jag ska börja på kvällsmaten.

Av lavendelblomma - 1 juli 2013 12:58

Idag får det bli en snabb lunch på tåget emellan två arbetsställen.
Det är okej om man sen slutar 1,5 h tidigare.

Pastasallad med kyckling och pesto. Den var helt ok, lite oljig bara.
Nu är det dax att hoppa av tåget.

Av lavendelblomma - 1 juli 2013 10:29

Igår kväll tog jag min blutsaft och fick direkt ont i magen. Det var verkligen inte roligt.

Käkade lite men kände att det magonda ville inte ge med sig.

Gick och la mig med magont , vilket jag inte alls tycker om.


Lyckades somna efter många om och men, vaknade 02.30 och kunde inte somna om.

Låg bara och vred mig framåt och tillbaka i sängen efter det.


Till slut somnade jag och var super trött när klockan ringde klockan 06.00

Pust och stön- jag orkade knappt inte gå upp ur sängen så trött var jag.


När jag hade tagit mina morgon mediciner så började magvärken så smått att släppa

lite.




Presentation

Hej!Denna bloggen kommer att handla om mitt liv med fibromyalgi,ibs och migrän.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards