Ska fånga dagen!

Alla inlägg under juni 2015

Av lavendelblomma - 30 juni 2015 23:31

Börjar bli riktigt stora nu och det ska bli spännande och se sen vilken färg det blir av dom.
Jag har lite tripp trall trull på plantorna så dom kommer att vara olika länge sen.

Av lavendelblomma - 30 juni 2015 23:27

Har ett par jätte sköna sandaler av ett känt märke.
Problemet är att jag går med dom hela tiden för det är dom ända skorna som jag kan gå med för tillfället.
Det blir ju så klart ett problem!

Jag har provat att tvätta sandalerna men lika fort luktar dom svett igen.
Är inte jätte trevligt när jag går med dom 9-10 timmar om dan med dom.

Någon som kan ge mig ett bra råd vad jag ska göra med mina sandaler?
Eller med mina fötter för den delen?

Detta är anledningen till varför jag bara går med mina sandaler.
Jag har jätte ont i min fot och just nu är jag glad över att just dom sandalerna funkar.

Ska träffa en läkare i nästa vecka och då ska vi prata om operation av foten.
Men det kan jag skriva mer om i nästa vecka

Av lavendelblomma - 30 juni 2015 19:22

Min första ros har börjat att blomma på kolonien.
Så härligt eldröd precis som kärlekens färg.
Helt underbar är den!

Av lavendelblomma - 28 juni 2015 21:04

 

Idag har jag anmält mig till #åretsglasögonbärare2015#

Av lavendelblomma - 27 juni 2015 19:52

Hade igentligen tänkt mig att vara på kolonien hela dagen för att fixa och dona där men nära kom dit så var där hundra tals sniglar.
Det var bara till att börja plocka upp dom små äckliga kräken.
Det var fullt på gräsmattan och hela grönsaksland.
På potatis planterna satt dom på varenda litet blad och på jorden.
Det fanns två val.
Antingen ta bort dom eller gräva upp all potatis men det kändes inte aktuellt.
Dom behöver vara lite till i jorden för att bli större.
Så jag plockade bort alla sniglar som jag såg.
Efter det så hade jag tappat lusten helt och hållet att hålla på med kolonien.

Det har blivit en hemma dag istället.
Städat och varit mycket i köket och fixat och donat.

Delade persikor och nektariner i småbitar och mjukade upp dom lite på ett stekjärn.

Sen öste jag på färska jordgubbar och på med lite socker och potatis mjöl innan jag la på smuldeg.

Det färdiga resultatet.

Ska äta det lite senare ikväll till en film.
Nu ska jag diska och fixa det sista i köket.

Sen ska jag bara ta det lugnt resten av kvällen!!

Av lavendelblomma - 27 juni 2015 19:39

Äldsta dottern äter hemma gjorda mini hamburgare.
Enkelt och gott!

Jag handlade mini hamburgare bröd på Willy och en lite låda med blandfärs.

Mini hamburgarna stekt!

Det färdiga resultatet!!
Vi hade sallad, ost och rödlök i oxå plus ketchup och hamburgare dressing.
Vi år två stycken var sen var vi propp mätta.

Av lavendelblomma - 27 juni 2015 19:32

Idag är det första gången som jag har gjort hemma gjorda knäckebröd.
Hittade ett urenkelt recept som jag varmt kan rekommendera.
Dom blev knapriga och goda men man ska vara lite försiktig med flingsaltet ovan på.
Kan lätt bli för mycket :)

http://www.kokaihop.se/recept/mumsigt-knackebrod

Av lavendelblomma - 25 juni 2015 22:55

Har varit på BUP idag igen men idag var det med yngsta dottern.
Hon skulle dit och prata i en timme och det är väl bra när man kan prata ut lite grann.

Efter det så stack jag till jobbet och röjde lite. Fick ett lite städ ryck bland alla hyllorna.
Fick bort en massa skit!!

Idag skulle jag ha hämtat mina nya brillor efter jobbet med det var super lång kö.
Orkar inte med det när jag är trött efter jobbet.
Hoppas på bättre tur i morgon efter jobbet!!

Min syn har ju försämrats så jag ser inte lika bra på långt avstånd.
Blir jobbigt när jag kör bil!!

Nu kallar sängen, gonatt!!

Ovido - Quiz & Flashcards