Ska fånga dagen!

Alla inlägg under maj 2014

Av lavendelblomma - 31 maj 2014 23:45

Det blir på min yngsta dotter idag när vi var iväg och spelade minigolf idag.
En 18 håls bana som vi tog oss igenom.
Trots att hon tappade tålamodet flera ggr så var hon med hela tiden och spelade.
Glad och stolt över att hon fixade skrikande småkusiner och hunger.

Av lavendelblomma - 30 maj 2014 21:44

Delar av gänget som är med på min mini semester.
Syskon och syskonbarn i en salig röra.
Vi har haft en helt underbar dag som har bjudit på sol och vackert väder hela dagen.

Av lavendelblomma - 30 maj 2014 17:59

Det ögonblicket var så starkt och intimt.
Så det är faktiskt svårt att förklara känslan.
Det ögonblicket får stanna mellan mig och hen.

Av lavendelblomma - 29 maj 2014 22:34

Det var när mina barn sa till mig att det var skönt att åka iväg bara vi tjejer.
Dom berättade hur lugn och skönt dom tyckte att det var och att ingen tjatade på dom hela tiden.
Att bara få lov att vara och att njuta av att vara tillsammans med sin mamma.

Av lavendelblomma - 29 maj 2014 22:27

Att få en bild på mina döttrar är inte lätt men idag lyckades jag ta en bild på avstånd.

Det visar oxå hur nära dom står varandra.
Stöttar varandra i vått och torrt.
Älskar och hatar varandra vissa dagar men är bästa vänner.
Sann syskon kärlek!!

Av lavendelblomma - 29 maj 2014 10:01

Tidigt i morse åkte min man iväg på en utlandsresa med jobbet.
Han kommer hem någon gång i nästa vecka.

Jag och barnen ska åka iväg på en liten mini semester idag.
Har hyrt en stuga mellan torsdag och söndag.
Ska bo precis nere vid havet.

Det ska bli härligt att komma iväg själv med barnen. Det är första gången sen jag fick körkortet för två månader sen som jag ger mig iväg ut på resa själv med barnen.
En ny värld har öppnat upp sig och det skapar en frihet.

Det är underbart- bara synd att bensinen är så himla dyr nu.

Dags att väcka barnen och äta lite frukost innan vi ska sticka iväg.

Av lavendelblomma - 29 maj 2014 09:51

Det glömde jag att skriva om pga att jag blev så trött i går kväll.

Dagens ögonblick och dagens bild är något nytt som jag har börjat med i min blogg.
Bara för att det ska bli lite roligare att läsa bloggen och bli mer medveten om saker runt omkring.

Igår eftermiddag var jag ute ich gick med mina hundar i godan ro.
Gick och reflekterade lite över dagen och vad jag hade gjort.

När jag gick där så hörde jag hur det plingade till i telefonen.
Nyfiken som man är så måste jag ta reda på vem det är som
Vill mig något.
Jag läser raderna som står skrivna i meddelandet och känner hur
Berörd jag blir av det som står där.
Känner att jag är tacksam över att jag fick meddelandet när jag är ute
Själv. Känner hur några tårar letar sig fram i ögon vrån och fyller mina ögon.

För jag vet vad dom orden betyder för den andra personen och då blir det
En starkare upplevelse för mig med.

För några veckor sen skrev jag ett liknande meddelande till den personen för att jag kände att det var så starka känslor.

Det är en underbar känsla att älska någon och att någon annan älskar mig oxå.

Av lavendelblomma - 28 maj 2014 21:27

Nu ikväll skulle jag till affären för att köpa toa papper och ingenting annat.
Jag kom hem med en massa saker men inget toapapper.

När jag var i affären så träffade jag en kollega och sen var toa pappert som bortblåst ifrån minnet.
Stod och pratade om både det ena och drt andra.
Men på fritiden vill jag bara vara privat.
Vill inte prata jobb då, då blir man bara stresssad.

Ovido - Quiz & Flashcards