Ska fånga dagen!

Alla inlägg under februari 2014

Av lavendelblomma - 28 februari 2014 16:16

Idag blir det tigermuffins och te till fika.
Känns som en äkta tröst fika.

Av lavendelblomma - 28 februari 2014 14:09

Igår var jag hos en öron näsa hals doktor som tittade på min böld på hakan. Hon kikade lite på den och sa att den var inflammerad
Och att jag behövde penicillin i en vecka 10 dagar innan vi kan operera bort den.
Det måste jag tyvärr göra för den kommer inte att försvinna av sig själv sa hon.

Fick oxå reda på att jag få inte lov att trycka på den så att varet kommer ut. Får bara badda den med sprit och tvätta den om bölden skulle spricka.

Har fått en tid till operation till nästa fredag.
Jag som hatar operationer och att bli sytt.
Bli bara en massa komplikationer, tyvärr.
Det är tyvärr min erfarenhet!

Bilder på min böld som inte är så stor på ytan men väldigt stor under till.

Av lavendelblomma - 28 februari 2014 13:57

Vaknade i morse av att jag var helt stel i nacken och hade en dundrande huvudvärk på höger sida av ansiktet.
Jobbigt när man vet att man ska iväg med jobbet och det är inte särskilt roligt när man mår dåligt.
Provade att ta min värmekudde och en migrän tablett och gick sen och la mig igen.
Trodde att jag skulle må bättre men tji fick jag.
Huvudvärken var kvar efter en timme och illamåendet stod i halsen.
Jag vill ju inte åka bil när jag mår illa så det var bara till att avboka alla dagens saker.

Afterworken med jobbet kommer jag att hoppa över oxå. Tråkigt, hade sett fram emot den.
Dom brukar alltid vara så fartglada och högljudda med lagom mycket alkohol.
Även om vi kan hålla på tills småtimmarna och festa och dansa.

Av lavendelblomma - 27 februari 2014 14:14

Idag hade jag uppkörning och det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Innan jag hade min uppkörning så hade jag en körlektion som begick hur bra som helst. Inga stora fel och det kändes rätt så bra faktiskt.
Hade en paus på 10 min innan det blev uppkörning. Började med en kontroll av bromsarna i bilen och det gick bra. Sen skulle det fixas lite med inställningar av stol och speglar innan vi körde iväg.
Kör ut från parkering och sen blir det tvärstopp, där håller jag på att köra över en människa som kommer från höger sida.

Redan där tappade jag sugen för hela körningen. Sen fick jag backa bakom ett hörn två gånger innan han blev nöjd.
Anledningen till att jag kuggade var att jag inte planerade min körning inför korsningar och rondeller och filbyte.
Glömde döda vinkel ett par ggr tex.

Känns surt men har man gjort fel så har man.

Har boka en ny tid för uppkörning om 6 veckor, det var den tidigaste tiden som gick att få.

Så det blir till att träna på att bli bättre på att titta i speglarna och döda vinklar under tiden.

Har bokat några körlektioner oxå för att korrigera mina fel men det blir inte förräns om en månad.

Av lavendelblomma - 21 februari 2014 23:22

Vaknade med en fruktansvärd huvudvärk, nackvärk samt att det strålade ner i höger arm.
Igen mysig känsla när man mår piss och måste vara på en körlektion klockan 09.00

Det var bara till att stoppa i sig lite smärtstillande och en vetekudde runt nacken och hoppas
På det bästa.
När jag kom till körskolan så var jag inte alls pigg och kände inte alls för att köra.
Tur att jag fick köra med min favorit lärare, kändes lite bättre då.

Oavsett hur dåligt jag mår eller hur trött jag än är så får han mig alltid till att le eller att skratta
Åt någonting. Riktigt härlig känsla!

Lektionen idag gick väl ganska så bra, inga dunder fel. Idag var det mycket om rätt hastighet inför
Korsningar och svängar. Att det ska kännas skönt och behagligt utan några ryck osv.
Har en viss tendens till att göra tvärbromsar och inte få till dom där mjuka inbromsningarna.
Sen var det så klart speglarna och dom döda vinklarna.
Usch, vad jag är trött på det.
Blir aldrig riktigt bra hur man än gör!

Idag har min man kommit hem ifrån Scotland, han har varit där i en vecka på en whiskyresa.
Resan hade väl varit sådär tyckte han.

Imorgon är det en speciell dag!

Av lavendelblomma - 20 februari 2014 23:03

Igår hade jag tid på Trafikverket för att göra mitt teoriprov för mitt B-körkort. Har pluggat mer eller mindre varje kväll
I ett halvår. Känns kanske mycket men man vill ju att allting ska sitta när man gör provet.
När jag kom dit fick jag börja med att fotografera mig inför mitt körkort.
Sen fick jag sitta i ett väntrum i 30 minuter och bara vänta på att kunna komma in och göra mitt prov.
Kände mig inte ens nervös eller pirrig i magen.
Tills slut blev klockan 10.05 och jag kunde få göra mitt prov.
Alla fick bestämda platser att sitta på och sen fick man instuktioner på hur provet funkade att göra.

Gjorde alla 70 frågorna som var i varierande svårighetsgrad.
Det var först när jag skulle trycka ok för att få svar på mitt prov som jag blev nervös och började fundera
På om jag hade klarat det eller inte.

Trycker på knappen och det står Godkänd, jag blev helt över lycklig.
Jag hade 55 rätt av 70 och man måste ha 52 rätt för att vara godkänd.

Så nu återstår det att se hur uppkörningen kommer att bli, lite nervös är man allt.
Men det blir inte i denna veckan som tur är.

Ovido - Quiz & Flashcards