Ska fånga dagen!

Alla inlägg under augusti 2014

Av lavendelblomma - 31 augusti 2014 09:23

För nästan 2 veckor sen så flyttade min man ut ifrån vår gemensamma bostad.
Han flyttade då till en lägenhet i närheten av den som vi bodde i tillsammans.

I helgen var han hemma och hämtade lite saker mer saker som han ville ha med sig.

Vi käkade lite och pratade och lyssnade lite på radion.

Sen började vi prata om att han hade flyttat och då blev min man jätte ledsen och sa att det var
Jätte jobbigt att bo själv. Han saknade hundarna som är mina.
Han tyckte att jag fick göra allting själv nu när han hade flyttat ut.
Hundarna alla deras rundor, alla saker med barnen och en massa möten.

När vi ändå var här så pratade vi om att lägga in om skilsmässa och få igång betänketiden.
Den är ju på 6 månader så den kommer man ju inte undan.
Man vill ju inte hålla fast varandra iheller om man vill vidare i livet.

Pratade om att sälja den gemensamma lägenheten men vi får se. Kanske jag har en annan lösning på det.

Det bästa hade varit om jag och barnen fortsatte att bo kvar i lägenheten under en tiden.
Jag ska ringa några samtal på måndag om jag har tid och ta reda på om det är fullt möjligt.

Min man är ju så klart jätte ledsen och när han är ledsen så blir jag ledsen.

Jag har gråtit jätte mycket dom sista dagarna. Det gör till och med ont i ögonen.

Så efter nästan 10 år tillsammans så går vi skilda vägar.

Det känns tungt och jobbigt men ibland är det den bästa lösningen för alla.

Idag är vi 4 stycken som mår dåligt i en familj och jag hoppas på sikt att vi som delade
Kan finna ro och hopp för att må bättre.

Att ta sig igenom en separation och en skilsmässa skapar en massa känslor och det är så klart jätte jobbigt.
Min man säger hela tiden ...vad gjorde jag för fel, vad gick snett?
Han letar fel bakåt i tiden och mår dåligt av vissa saker där.

Jag sa ta fram dom positiva bitarna, leta fram våra styrkor. Leta inte efter det neg för då kommer du
Att gå under.

Nu ska jag anpassa mig till att vara en ensam stående mamma med två tonårsdöttrar snart singel.

När räknas man som singel då?

När man har skilt sig på papperet eller när man har separerat?

Nu tänker jag ta mina två hundar och gå och käka frukost och sen får jag väl gå ut i regnet med dom.



Av lavendelblomma - 31 augusti 2014 00:36

Idag har hundarna och jag varit vid vax sjön och gått.
Just när jag var där så var det uppehåll och det kändes ju bra.

Av lavendelblomma - 30 augusti 2014 20:59

Såg denna rosen idag i min trädgård. Så oförstörd och fin. Bara synd att den snart kommer att vissna och dö!!

Av lavendelblomma - 25 augusti 2014 23:06

Vaknade klockan 0515 i morse och kunde inte somna om.
Var i tid till jobbet idag för en gångs skull!!

Idag har dagen bara segat sig fram och varit allmänt långdragen.

Hat inte hänt något jätte roligt iheller.

Efter jobbet så åkte jag direkt hem för att gå ut och gå med hundarna.

17.00 satt jag på ett möte med socialen och mina flickor.

Får se om dom möten leder till något på sikt.
Det viktigaste är att reparera familjen.
Så att vi mår bra igen och att vi prata med varandra!

Direkt efteråt åkte vi till lund och gick på sub way och käkade varsin melt.

Det var gott!!


När vi kom hem så var klockan nästan 20.00 och jag var super super trött.

Av lavendelblomma - 24 augusti 2014 21:59

Äppelpaj med vaniljsås!!

Av lavendelblomma - 24 augusti 2014 20:55

Vaknade tidigt i morse, den var faktiskt inte ens 8 på morgon.
Lite trött var jag så jag låg och drog mig lite men kunde inte somna om.
Gick upp och gick en liten runda med hundarna och gick inom affären och handlade lite goa frukost bullar till mig och barnen.

Efter det så bestämde jag mig för att ta mig an silverfiskarna i skafferiet.
Ut med alla sakerna och slängde jätte mycket som var gammal.
Hittade silverfiskar i mjöl paket och havregryn paket.
Blev ett stort arbete med att dra ut allt och dammsuga i skafferiet.
Sen torkade jag noga hela skåpet innan sakerna åkte in igen.

Blev många kassar med torrvaror som jag slängde.
Kändes skönt efteråt!!

Sen började jag att städa resten av huset när jag ändå var igång.
Fick städat 2 plan av 3 innan jag stack iväg ut med hundarna.

På promenaden gick jag förbi ett underbart äppleträd.
Kunde inte motstå frestelsen så jag pallade med mig en hel påse hem.

Var mycket frukt kvar trädet när jag lämnade det.

Sen stack jag hem och fixade lite taco till mig och flickorna.
Enkelt och gott

Under tiden stod två äpple pajer i ugnen och blev klara.
Luktade underbart gott!

Lite senare ikväll ska jag avnjuta lite paj med vaniljsås.

Av lavendelblomma - 23 augusti 2014 21:11

Redan igår kväll hade jag lite huvudvärk och kände mig allmänt sliten och trött.

Igår kväll var jag och barnen hemma hos min mamma och pappa på en pizza kväll. Min mamma hade gjort hemma gjord pizza som var super god med en jätte god pizza sallad till.

Vi var där redan vi 17.30 och stack hem vid 19.30
Redan där kände jag att huvudvärken var på ingång.

Resten av kvällen låg jag i soffan och slö tittade på teve.

Mitt i natten vaknade jag av att hela huvudet pulserade och jag mådde pisse illa.
Det var bara till att ta migrän medicinen och seb gå och lägga sig igen.

Vaknade vid 10.30 och kände att det var inte mycket bättre än i natt.

Provade att käka frukost och var ute med hundarna sen tog det stopp.
Det var bara sängläge som gällde och en ny tablett.
Stannade kvar i sängen till 16.30

Då bestämde jag att det fick vara nog med sängen.
Tog med mig barnen till Willys och pantade flaskor och burkar för 250 kr.
Hela bilen var full med påsar.
Kändes verkligen skönt att bli av med alla dom påsarna.
Handlade lite inför kommande vecka.

Dagens kvällsmat, pasta med köttfärssås och lite parmesanost.
Sjukt gott- var verkligen länge sen som vi åt det.
Jag vet att det kanske inte är någon mat som man käkar på en lördag kväll med det var det som vi ville äta.
Då äter vi det!!

Av lavendelblomma - 16 augusti 2014 21:46

Nimis  är ett platsspecifikt konstverk av Lars Vilks på platsen Håle stenar i Kullabergs naturreservat i nordvästra Skåne. Det är byggt av drivved och består av ganska glest ihopspikade plankor och trägrenar som bildar gångar, rum och torn. Byggnationen av Nimis började i juli 1980 som Vilks hämnd på havet efter att ha varit nära att drunkna, men också som en reaktion på trenden som rådde inom konsten, "ingenting var beständigt".Myndigheterna blev inte medvetna om Nimis existens förrän 1982 och beslutade då att svartbygget skulle rivas. Detta blev startpunkten för en lång rättslig process som Vilks inkorporerade i sin konstnärliga praktik och processen kom på så sätt att bli en del av verket. Det fysiska verket växte och mätte efter några år över 100 meter på längden och vissa av konstruktionens torn sträcker sig 25 meter upp i luften.Nimis har genomgått ständiga uppdateringar under tre årtionden och över 160 000 spik har gått åt genom åren.Nimis såldes 1984 till den tyska konstnärenJoseph Beuys och efter dennes död såldes det vidare till konstnärsparet Jeanne-Claude och Christo 1986.Trots att stranden där verket är placerat ligger otillgängligt har Nimis kommit att bli en turistattraktion.

Jag körde bil i 11/2 timme innan vi kom fram till parkeringen.
Därefter fick vi gå en ganska så besvärlig stig under en bra stund.

Tog många bilder när jag var där!!

Jag var inne och gick i konst verken och det var inte jätte lätt.
Smalt på många ställen och väldigt många spik.
Var lite rädd för att få en spik i handen eller så!!

Helt klart sevärt men det är en besvärlig stigning upp mot parkerings platsen igen.
Bra skor är nödvändigt!!

Ovido - Quiz & Flashcards