Ska fånga dagen!

Alla inlägg under augusti 2015

Av lavendelblomma - 31 augusti 2015 21:56

I förra veckan budade jag på några böcker på tradera.
En av böckerna som jag ser fram emot att läsa är just Grey av El James.
Jag fick den med posten idag och jag vet inte om jag vågar börja läsa den.
Kanske blir som med dom andra 3 böckerna att jag knappt kunde lägga dom ifrån mig.
Mer eller mindre sträckt läste dom.

Tycker att dom andra tre böckerna var bra så jag hoppas att denna är lika bra.

Av lavendelblomma - 31 augusti 2015 18:17

En helt vanlig dag på jobbet!

Av lavendelblomma - 30 augusti 2015 12:00

Är ett café som vi besökte igår och det var trevligt!

Av lavendelblomma - 30 augusti 2015 11:52

Igår var vi på en Jaguar träff i Älmhult.
Det var tyvärr inte så många som kom men det var trevligt ändå.
Vi körde i kortege in till stora torget sen stod vi där i några timmar och visade upp våra bilar.
Vi käkade en ekologisk hamburgare som var lokalt producerad.
Trevligt!

Av lavendelblomma - 27 augusti 2015 21:42

Italienska pizza ifrån pizzeria Viking.
Så gott med ett glas rött till.

Vardagslyx mitt i vardagen är härligt och smakar mycket bättre.

Av lavendelblomma - 27 augusti 2015 21:39

Lämnade in min bil på verkstaden i tisdagskväll och det är tveksamt om jag får tillbaka den innan helgen.
Den skulle lagas efter skadan som jag fick i början av sommaren.
Dom fixar till skadan lite fint och lackerare om den.
Bilen skulle även få ett service byte för 2200 kr.
Sen ringde firman igår och sa att mina framdäck var helt slut och jag kunde mer eller mindre inte köra mer med bilen.

Visste om att dom var dåliga men kanske inte helt slut.
Så han ska sätta på två nya framdäck plus att han ska balansera hjulen.

Bromsklossarna fram helt slut plus en fjäder.... nu ser jag vara dollar tecken....plus ett broms ok bak plus styrleden.

Blir mycket dyrare än vad jag hade tänkt mig från början men vissa saker måste jag göra som tex nya däck, fjäder fram och Bromsklossarna.
Det andra får vänta ett tag.
Bilen ska snart besiktigas så då får vi se vilka fel där är på den.

Av lavendelblomma - 25 augusti 2015 22:15

Ligger i min säng och reflekterar över min dag.
Det har varit en lite blandad dag, det har hänt lite av varje.
I förmiddags var jag i Malmö på min äldsta dotters skola och pratade med hennes mentor.
Det var väl ett okej möte tycker jag.
Avslutade mötet med min dotter med att gå och käka lite lunch på mormors i Malmö.

Körde tillbaka till jobbet och jobbade hela eftermiddagen.
Min äldsta bror kom och hälsade på mig på jobbet idag. Det var trevligt att träffa honom, har inte sett honom på nästan 2 år tror jag.
Vi pratade lite och jag bjöd honom på en kopp kaffe.
Har varit och lämnat min bil på lagning och service ikväll.
Får se när jag får tillbaka den!

Nu ska jag avsluta det inlägget innan mina ögon trillar ner helt för natten.

Av lavendelblomma - 25 augusti 2015 22:03

Regnbåge över Eslöv nu ikväll!

Presentation

Hej!Denna bloggen kommer att handla om mitt liv med fibromyalgi,ibs och migrän.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards