Ska fånga dagen!

Alla inlägg under maj 2015

Av lavendelblomma - 18 maj 2015 23:10

Idag började jag inte med maten förrän klockan var nästan 22.00
Stekte lite bacon, lök, vitlök, svamp och delade mini tomater.
Hällde i lite vitt vin och lät det puttra lite.
wow , det luktade underbart i köket.

Blandade det med nudlar.
Barnen åt som hästar och tyckte det var jätte gott.

Av lavendelblomma - 18 maj 2015 23:05

En bild på mig och min lilla älskling!
Hon ska hela tiden vara nära en och på en hela tiden.

Av lavendelblomma - 14 maj 2015 22:45

Idag har jag för första gången i mitt liv kört Go kart.
Det blev 2×10 min och det var häftigt!
Jag körde med mina döttrar och min fd man.
Jag trodde aldrig att jag skulle våga att göra det men jag gjorde det trots mina rädslor.
Det gjorde ont i mina armar och axlar när jag styrde men det var det värt.
Smärtan gick över ganska så snabbt efteråt.
En riktig wow upplevelse!!

Av lavendelblomma - 13 maj 2015 16:29

Är denna arbetsdagen och arbetsveckan slut. Nu är jag ledig i fyra dagar.
Börjar med att tvätta ikväll och dra över lägenheten med dammsugaren.

Av lavendelblomma - 13 maj 2015 13:33

En dag på jobbet...

Av lavendelblomma - 12 maj 2015 22:29

Min älskade dotter har namnsdag idag och då brukar vi som tradition baka en tårta.
Min dotter ville baka sin tårta själv och det gick bra.

Tårtan blev jättegod efter 2 timmar i kylskåpet.
Saftig och god i smaken.

Av lavendelblomma - 12 maj 2015 22:22

Lax med citron och dill sås.
Rakt in i ugnen i 175 grader i cirka
30-40 min beroendes på tjock lek och om dom är frysta eller färska.

Fullkorns bulgur med lök, svamp, paprika, broccoli och blomkål.

Färdigt, det blev gott och jag blev mätt!

Av lavendelblomma - 12 maj 2015 22:16

Idag har min äldsta dotter namnsdag och det firar vi så klart.
Grattis på Charlotta dagen??

Ovido - Quiz & Flashcards