Ska fånga dagen!

Alla inlägg under maj 2015

Av lavendelblomma - 6 maj 2015 21:29

Nu för tiden när jag lagar mat så blir det i regel över så att det både blir 1,2 eller matlådor.
Ekonomiskt och bra med små lunchlådor.

Idag när jag kom hem ifrån jobbet så tog jag mina hundar och stack till kolonien.
Där planterade jag lite blom lökar som ska blomma till sen sommaren.
Börjar bli riktigt nöjd med min lilla tomt nu.
Ska snart ut och leta efter tomat plantor som jag oxå ska plantera där.
Helst vill jag ha små tomater i lite olika färger.
Vi får se vad jag hittar

Sen planterade jag en stor påse med gladiol i olika färger.
Ska bli kul och se vad det blir av det.

Vill förresten ha solrosen på min koloni oxå.
Ska se om jag kan hitta det!!

Av lavendelblomma - 6 maj 2015 20:19

Trodde väl aldrig att jag skulle behöva köpa ett gravtest till min dotter.
Känslan och skräcken som kommer är inte rolig.
Det hinner gå tusen tankar i huvudet.

För mig är det viktigt att man går klart skolan och skaffar jobb och bostad sen kan man tänka på att bilda familj.

Vi hade en viktig diskussion innan hon tog testet för att berätta var vi stod.
Hon respekterade mina åsikter så det var inget prat om det sen.

Som tur var så testet negativt och det var
en enorm lättnad både för henne och mig.

Några timmar senare fick hon sin efterlängtade röda vecka.

Av lavendelblomma - 5 maj 2015 18:15

Idag blev det köttfärssås med färsk pasta och lite riven ost till.
Mumsigt gott vill jag säga!!

Av lavendelblomma - 4 maj 2015 20:14

Sitter på kolonien och njuter en liten stund.
Så detta är solnedgången över område.

Av lavendelblomma - 4 maj 2015 20:12

Idag har jag ätit kvällsmat tillsammans med mina två döttrar.
Hade idé torka när det handlade om kvällsmaten idag.
Stekte upp lite nötkött och kryddade upp det lite, smaksatte det med lite ajvar.
Wokade lite grönsaker till, blev faktiskt riktigt bra och gott.
Tjejerna åt som två hästar ?

Av lavendelblomma - 3 maj 2015 20:24

Den bestod av lite grillat grillspett med broccoli och svamp och stekt grill ost till.
Lite ajvar och vitlökssås till.
Mumsigt gott!!

Av lavendelblomma - 3 maj 2015 20:21

Alla dessa underbara träd som blommar runt omkring en just nu är bara så underbart.
Snart är det ut blommat och börjar vissa!

Presentation

Hej!Denna bloggen kommer att handla om mitt liv med fibromyalgi,ibs och migrän.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards