Ska fånga dagen!

Alla inlägg under juni 2016

Av lavendelblomma - 13 juni 2016 23:08

Får skriva lite mer i morron!

Av lavendelblomma - 12 juni 2016 23:16

Igår så struntade jag i träna på fm men tanke på att jag visste att jag skulle vara på kolonien hela eftermiddagen.
Har lärt mig att jag kan inte göra båda delarna. Kroppen orkar inte det!
Var på kolonien vid 1030 och började klippa min häck. Ganska snart började jag få dunkande huvudvärk och yrsel.
Avslutade mkn häck klippning och la mig en en solstol för att vila lite men huvud värken blev bara värre och värre.
Så jag fick åka hem och ta min migrän medicin och var ganska så frustrerad över att jag hade huvudvärk igen.
Har haft huvudvärk nästan varje dag i en månad nu.
Sov i 2 timmar och vaknade till liv vid 4 tiden.
Sms min yngsta dotter och sen min äldsta.
Så det slutade med att jag fick åka till Marieholm för att hämta min äldsta dotter.
Sen åkte vi till Willys för att fixa taco buffé inför kvällen.

Jätte god taco buffé tillsammans med min närmaste familj. Riktigt mysigt var det!
Lång middag och en massa prat om semesterplaner.

Pecan kola paj till efter rätt, mums!

Blev rätt mycket taco köttfärs över så jag gjorde 8 pajen av det oxå.

Klara och dom blev jätte goda!

Av lavendelblomma - 10 juni 2016 07:44

Igår var min yngsta dotter på en lärar middag min sin klass. Alla var så klart upp klädda och sönder sminkade.
Lagom är inte lätt när vi kommer till smink.

Min dotter och hennes bordsman för kvällen.
Han matchade hennes hår med en röd fluga och näsduk.
Snyggt!

Så fin!

Hela hennes klass med lärarna!

Idag är det sista dagen för henne - skolavslutning.

Sen är det 10 veckors sommarlov som gäller och jag håller tummar och tår för att hon ska få lite sommarjobb.
Men framför allt att hon kommer in på gymnasiet till hösten.

Ovido - Quiz & Flashcards