Ska fånga dagen!

Alla inlägg under oktober 2014

Av lavendelblomma - 7 oktober 2014 23:34

Idag kom papperna ifrån tingsrätten. Betänketiden blev minst 6 månader pga att jag hade hemma varande barn som var under 16 år.
Känns ändå skönt att veta att betänketiden är igång och att det finns något att se fram emot.
Den 1 April 2015 är jag inte längre en gift kvinna.
Det känns rätt skönt redan nu.

Lägenheten är snart ute till försäljning och det känns väl oxå ok.

Idag var här en stylist och berättade om lite tips och idéer inför fotograferingen av bostaden samt visningar.
Har köpt lite kuddar och filtar idag samt lite annat smått och gott.
Hoppas att det blir bra på fotograferingen sen och att jag känner mig nöjd med det.

Lite rädd för att jag ska överarbeta det men det blir nog bra.

Det händer inte bara jobbiga saker i mitt liv!

Härligt när det börjar röra på sig och att jag känner en inre ro på något sätt.
Även om jag känner mig sönder stressad i mellan åt av barnen och allt runt omkring dom.t

Av lavendelblomma - 7 oktober 2014 00:38

Då har min dotter varit försvunnen i några timmar nu ikväll igen.
Det är varje dag någonting, antingen försvinner hon, eller skär sig
eller dricker sprit.
Varje dag går jag och funderar på var hon är och om hon mår bra.
Mår hon så dåligt så hon har ångest och har gått och gömt sig någonstans.

Mina rädslor för att det ska hända någonting allvarligt är jätte stora.
Jag är rädd för att hon ska skära sig så djupt i sina handleder eller fotleder
Så hon för blöder.
Eller träffar ett stort kärl och att det handlar om liv och död.
Är även rädd för att hon ska dricka hb eller träsprit och dö av det.
Eller så pass illa så att hon blandar det med droger.

Är livrädd för att hon ska få ett ångest anfall och bara slänga sig framför ett
Tåg eller en buss.
Är riktigt rädd för att mista min dotter som jag älskar över allting annat.

Är skit jobbigt att dra hela lasset själv men nu är det så.
Känner att soc inte är mycket till hjälp och inte bup iheller.

Kommer att sluta med att hon råkar ut för något allvarligt innan
Någon myndighet gör något.

Jag sover dåligt och går jämnt och oroar mig för henne.
Känner mig trött och stressad.
Är orolig för att jag själv bara ska braka ihop av trötthet.

Skapa flashcards