Ska fånga dagen!

Alla inlägg under september 2014

Av lavendelblomma - 24 september 2014 22:53

Ikväll skickade min man ett sms och sa att han hade tagit av sig sin ring.

Kände att det kanske även var dax för mig att ta av mig mina ringar.

Men usch, vad jobbigt det blev!

Det är bara två ringar men det kändes jobbigt att ta av dom innan jag har gjort en bodelning eller skrivit på skilsmässopapperna.

Men nu känner jag att han har släppt mig efter 10 år tillsammans.

Jobbigt men jag vill att han oxå ska kunna gå vidare och kunna hitta en ny kärlek i sitt liv.

När man tror att man är klar med alla känslor som har med separationen att göra så väller alla känslorna över igen.

Känns ändå lite bra att jag får lov att hantera det på egen hand och behöver inte ta av mig ringarna när han är med.

Usch, då hade jag nog brytit ihop totalt!!

Tre guld ringar har jag plockat av från mina händer idag.

Får fundera på lite senare vad jag ska göra med dom ringarna.

Smälta ner dom och göra ett nytt smycke kanske.

Dom kom jag helt plötsligt att tänka på att jag har ett guldhalsband på mig med ett smycke dom där står love i.

Som jag fick av min man man i 40 års present.

Nä, det får sitta kvar så länge!

Av lavendelblomma - 21 september 2014 02:51

Kvällen och natten slutade inget vidare bra.
Min yngsta dotter kom hem klockan 23.00 och beteede sig väldigt underligt.

Kunde knappt stå på benen och pratade sluddrigt. Stora pupillrar och ont i huvudet.

Det konstiga var att hon inte luktade alkohol över huvudtaget.

Urinprovet visade inget men blodprovet visade att hon hade 0.96 % alkohol i blodet.

Det är mycket till hennes lilla späda kropp.

Mycket väntande och väntande.

Sjukhus kaffe är inget vidare men nödvändigt om man ska hålla sig vaken.

Börjar bli väldigt trött nu.

Väntar på dom sista provsvaren oxå sen kan vi åka hem.

Av lavendelblomma - 21 september 2014 02:05

Blir på mig själv i bilen när jag var iväg och handlade mjölk.

Av lavendelblomma - 21 september 2014 02:02

Idag så firade vi med ett litet släkt kalas att mina barn fyller år.
Min yngsta fyllde 14 år i måndags och min äldsta fyller 16 år på tisdag.
Det var mina föräldrar som kom plus min ena syster med familj plus min bror med familj.
Fick oxå reda på att jag kommer att bli faster igen i Mars 2015.
Lite spännande är det allt!!

Före!

Massor av riven choklad mär tårtan skulle serveras!
Mums filibabba!

Nästan all tårta försvann.
Så det måste innebära att dom
Tyckte om dom!

Äldsta och yngsta dottern.

Min mamma.

Av lavendelblomma - 17 september 2014 16:25

Den är på mig när jag väntar på bussen innan idag. Ett evigt väntande hela tiden!!

Av lavendelblomma - 16 september 2014 22:42

Imorgon är det en månad sen som min man flyttade ut i från lägenheten.
Tycker att det börjar känns jobbigt när jag inte vet vad som händer eller inte
händer.
Just nu händer ingenting känns det som.
Bodelningen är inte klar och skilsmässopapperna är inte på skrivna.

Vet inte snart vilken sort relation som jag ska ha till honom.
Som tur,
Är så har jag inga känslor för min man längre så jag
Lär inte ha sex eller någonting annat med honom.
Har försökt att vara kompis med honom i hopp om att saker och
Ting ska bli lättare.
Men känner att det verkar inte heller funka.

Vet inte om det ända rätta är att bara strypa kontakten helt och hållet.
Finns inga lätta svar eller lätta frågor när det handlaren sådana här saker.

Ikväll var han här en liten runda och hämtade sitt täcke och sin madrass.

Det var första gången som han pratade med min äldsta dotter på en hel månad.
Det var jobbigt och det var väldigt tryckt stämning.
Det viktigaste var väl ändå att dom lyckades prata med varandra lite utan att
börja bråka med varandra igen.

Knyter sig i magen och jag känner den här stressen i magen när dom träffades igen.

Vill inte få tillbaka det magontet som jag har haft under en väldigt lång tid.
Äntligen känner jag att magen känns rätt ok och det har den inte gjort på
evigheter. Flera år faktiskt!

Det är en underbar känsla och slippa och gå och ha ont imagen hela tiden.

Av lavendelblomma - 15 september 2014 22:59

Idag fyllde min yngsta dotter 14 år.
När jag kom hem så möttes jag av en underbar doft hela lägenheten.
Då hade hon bakat subway kakor.

Dom var verkligen enorma och dom var så där härligt knapriga och härligt goda.
Det hade hon verkligen gjort bra!!

Hon fick ett stort paket av mig i present.
Det var inhandlat på Guldfynd!!

Hon fick ett stort smyckeskrin av mig med lås på.
Så nu kan hon låsa in alla sina smycken.

Vid 19.30 kom min syrra och mina föräldrar över och käkade tårta och åt kakor.
Blev en del kaffe oxå!!

Alla var glada och nöjda!!

Av lavendelblomma - 15 september 2014 22:48

Idag fyllde min yngsta dotter 14 år.
Stort grattis till henne på hennes
Dag!!

Ovido - Quiz & Flashcards