Ska fånga dagen!

Alla inlägg den 9 september 2014

Av lavendelblomma - 9 september 2014 20:54

I morgon är det 3 veckor sen som min man flyttade ut från vår gemensamma bostad.

Känner mig frustrerad över att han fortfarande inte har skrivit på några skilsmässopapper.

Känner hur tiden tickar iväg och ingenting händer.

Är jobbigt bara för att han måste ta reda på en massa saker och prata med en massa polare.
För att jag sen ska höra att jag har för bråttom.
Men om man ändå är överrens varför kan han inte bara skriva på pappert.

Har bestämt att jag ska ge honom en vecka till och händer ingenting på den tiden så lämnar jag in min skilsmässa till tingsrätten.
Då får en delgivningsman jaga honom istället för en påskrift.

Känner mig låst för det är svårt att börja leta efter en ny bostad när den befintliga inte ligger ute till försäljning än.

Känns som jag är i en vändzon och jag kommer inte vidare.

Vill gå vidare till nästa steg och få igång betänketiden.

Den är ju minst 6 månader med tanke på att jag har barn som är under 15 år.

Vi får se vad som händer helt enkelt!!

Av lavendelblomma - 9 september 2014 13:51

Igår jobbade jag bara halva dagen sen var jag tvungen att bege mig hemåt.
Som tur var så hade min dotter kommit hem ifrån Västervik.
Så klockan 13.00 var det ett besök på Bup dom gällde.
Vi var där i en timme och jag kan inte säga att det gav mig något.

Gårdagens lunch som jag käkade på tåget hem.
Den var väl sådär, ingen jätte wow!!

Att vänta på tåg och buss är något som jag har börjat med igen.
Går mycket tid till att bara vänta!!

När jag och min dotter kom hem så bakade vi lite kanelbullar.
Min dotter gjorde nutella bullar.
Dom var goda!!

Själv gjode jag gifflar med kanel och mandelmassa.
Dom var slut igår kväll!

Då hade barnen käkat upp dom.

Var ute och rörde lite på mig igår kväll oxå.
Skönt!!

Igår var jag själv hemma när vi skulle käka kvällsmat så det blev bara nudlar med bacon och parmesanost!!

2 glas med rödvin till.

Det var gott, drack inget i helgen så det smakade väldigt bra!!

Presentation

Hej!Denna bloggen kommer att handla om mitt liv med fibromyalgi,ibs och migrän.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards