Ska fånga dagen!

Alla inlägg den 4 september 2014

Av lavendelblomma - 4 september 2014 23:14

Det var ingen vikt väktar mat precis men idag satt den fint i magen. Konstigt nog så fick jag inte ens ont i magen av pommesen.

Av lavendelblomma - 4 september 2014 21:25

I natt hade jag verkligen problem med att kunna sova. Klockan var nästan

02.00 innan jag kom till ro ocg kunde somna.

Tror att jag sov i cirka 3.5 timme innan jag var tvungen att stiga upp.


Usch, det var verkligen segt i morse. Vaknade dessutom med huvudvärk igen.


Var ute en långrunda med hundarna och hem om för att sen sticka till tåget.

Har nu köpt ett månadskort så nu blir det tåg för hela slanten.

Hoppas bara att jag kan vara så diciplinerad oxå.


Kom till jobbet och var ganska så aktiv dom första timmarna på dagen sen

kom tröttheten.


Var på ett möte hos socialen klockan 17.00-18.00 jag trodde verkligen att

jag skulle sitta och somna där.

Kunde knappt inte prata för så ont har jag i halsen.

Får låta bli att prata över huvudtaget.


Min pappa ringde mig i kväll och han sa till mig att jag skulle inte prata över huvudtaget.

Han sa att han knappt hörde vad jag sa och att jag låter som en mans röst :)


Har varit inne i Lund oxå ikväll, min minsta dotter ville åka till Västervik under helgen och då sa jag att då

får hon bekosta den resan själv.

Hon tog alla sina euro och växlade in dom till svenska.


Vi tankade på hennes kort så hon kan åka tåg utan att få onödiga böter.


Sen körde vi till Mc donalds och köpte lite mat.


Nu sitter jag här vi datorn och skriver lite och har en dunkande huvudvärk.

Näsan snorar och det spränger i halsen.


Men vad gör det, imorgon är det fredag och veckans sista arbetsdag. Jippi!!!


Av lavendelblomma - 4 september 2014 21:18

Av lavendelblomma - 4 september 2014 01:03

Idag är det två veckor sen som jag separerade från min man.
Jag har börjat vänja mig vid att mitt liv ser lite annorlunda ut nu för tiden.
Jag får gå upp lite tidigare för att hinna att gå ut med hundarna på morgon
Kvisten.
Måste sticka direkt hem efter jobbet för att gå ut med hundarna.
Får väl se på sikt, hur hållbart det är med hundarna.
Det blir långa dagar för mig och för hundarna.

Att vi numera bara är tre i lägenheten plus hundarna är en stor skillnad.
Det är mer städat i lägenheten, ligger inte lika mycket saker överallt.
Inga onödiga bråk här hemma, det är lugnt och börjar bli harmoniskt.
Kylskåpet är det mindre saker i och det är bara saker som jag och
Barnen äter.
Det negativa är att jag måste bli ännu mer ekonomisk nu.
Så från och med i morgon så får jag bara använda bilen på
Helgerna.
Har inte råd att köra den- får bli ett månadskort på tåget istället!

Ibland känns det väldigt tomt i lägenheten men det får man vänja sig vid.

Det positiva är att jag kan göra vad jag vill utan att någon frågar var jag ska
Eller när jag kommer hem. Är väldigt fri till att göra vad jag vill!

Känns konstigt när jag har varit ganska så hårt hållen av min man innan.
Har kontrollerat mig mycket och jag har känt mig väldigt stressad av det i
Perioder.

Har åkt på en tradig förkylning som verkligen har fått mig till att må sämre än vanligt.
Har mest ont i halsen, snorar inte så mycket.
Ovanpå det har jag min dåliga vecka.
Plus att jag har börjat käka en ny medicin som jag får ont i huvudet av.

Nä, jag har verkligen mått bättre men det är bara till att låta kroppen ta hand om det.
Går väl över så småningom!

Har fått alla mina papper till att ansöka om skilsmässa nu så nu behöver jag bara min makes
Underskrift och sen kan betänketiden börja.
Känns lite jobbigt efter 10 år!

Är väl dax att gå och lägga sig så jag orkar upp i morgon bitti klockan 06.00


Presentation

Hej!Denna bloggen kommer att handla om mitt liv med fibromyalgi,ibs och migrän.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards