Ska fånga dagen!

Direktlänk till inlägg 4 september 2014

Två veckor!!

Av lavendelblomma - 4 september 2014 01:03

Idag är det två veckor sen som jag separerade från min man.
Jag har börjat vänja mig vid att mitt liv ser lite annorlunda ut nu för tiden.
Jag får gå upp lite tidigare för att hinna att gå ut med hundarna på morgon
Kvisten.
Måste sticka direkt hem efter jobbet för att gå ut med hundarna.
Får väl se på sikt, hur hållbart det är med hundarna.
Det blir långa dagar för mig och för hundarna.

Att vi numera bara är tre i lägenheten plus hundarna är en stor skillnad.
Det är mer städat i lägenheten, ligger inte lika mycket saker överallt.
Inga onödiga bråk här hemma, det är lugnt och börjar bli harmoniskt.
Kylskåpet är det mindre saker i och det är bara saker som jag och
Barnen äter.
Det negativa är att jag måste bli ännu mer ekonomisk nu.
Så från och med i morgon så får jag bara använda bilen på
Helgerna.
Har inte råd att köra den- får bli ett månadskort på tåget istället!

Ibland känns det väldigt tomt i lägenheten men det får man vänja sig vid.

Det positiva är att jag kan göra vad jag vill utan att någon frågar var jag ska
Eller när jag kommer hem. Är väldigt fri till att göra vad jag vill!

Känns konstigt när jag har varit ganska så hårt hållen av min man innan.
Har kontrollerat mig mycket och jag har känt mig väldigt stressad av det i
Perioder.

Har åkt på en tradig förkylning som verkligen har fått mig till att må sämre än vanligt.
Har mest ont i halsen, snorar inte så mycket.
Ovanpå det har jag min dåliga vecka.
Plus att jag har börjat käka en ny medicin som jag får ont i huvudet av.

Nä, jag har verkligen mått bättre men det är bara till att låta kroppen ta hand om det.
Går väl över så småningom!

Har fått alla mina papper till att ansöka om skilsmässa nu så nu behöver jag bara min makes
Underskrift och sen kan betänketiden börja.
Känns lite jobbigt efter 10 år!

Är väl dax att gå och lägga sig så jag orkar upp i morgon bitti klockan 06.00


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lavendelblomma - 12 februari 2017 19:32

"Kod för att importera min blogg till nouw:6340313148"

Av lavendelblomma - 6 december 2016 21:59


Denna har jag gjort här hemma ikväll. 3 stycken amaryllis samt lite mossa och dekoration. Känner mig rätt nöjd med enkelheten i den men ändå lite jul känsla. ...

Av lavendelblomma - 24 november 2016 22:35


Dagens Tabata och jag är rätt trött i magen och i armarna. Undrar just hur dom känns imorron! ...

Av lavendelblomma - 22 november 2016 21:01


I morse var det det en jättefin soluppgång och jag fick med den på bild. Det var verkligen dagens ögonblick! Det är inte alltid så lätt att hitta dom och få med dom på bild men idag så lyckades jag! ...

Av lavendelblomma - 20 november 2016 15:39

Igår så tränade jag ihop med min särbo och då blev det en Team wood. Lite jobbigt med hand stand push ups. Mina handleder gillar inte den övningen. Men vi genomförde hela wooden och var nöja efteråt. Idag hade vi tänkt att det skulle bli träning...

Presentation

Hej!Denna bloggen kommer att handla om mitt liv med fibromyalgi,ibs och migrän.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards