Ska fånga dagen!

Alla inlägg den 6 maj 2014

Av lavendelblomma - 6 maj 2014 22:45

Livskvalité är ett stort ord som man kan använda i många olika sammanhang.
Men vad betyder ordet för mig och kan jag påverka det.

Alla har vi möjligheten att kunna påverka vårt eget liv till något bättre hela tiden om vi vill det.
Många gånger så behöver det inte vara så stora förändringar som man gör i sitt liv för att det ska
Bli bättre eller att man ska känna sig bättre.

För mig handlar det mycket om att jag ska ta hand om mig själv och på bästa möjliga sätt hitta ett välbefinnande.
Jag är med i Viktväktarna, motionerar nästan varje dag, äter hälsosamt och försöket att jobba lagom.
Sömn är jätteviktigt för ens välbefinnande annars mår man inte bra.

Livskvalité kan oxå vara att man har meningsfulla fritidsaktiviteter, bra boende förhållanden, bra arbetsförhållanden
Bra lön och många goda vänner och bekanta.

Men det viktigaste är att man har en god inställning till livet för att få ut något meningsfullt av det.

Hur man värderar sin livskvalité är väldigt individuellt från person till person. Det som är viktigt för
Mig behöver inte vara viktigt för någon annan.

Det innebär oxå att man har olika status i samhället vilket gör att man har olika förutsättningar för att
Få en bra livskvalitet.


Presentation

Hej!Denna bloggen kommer att handla om mitt liv med fibromyalgi,ibs och migrän.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards