Ska fånga dagen!

Alla inlägg den 19 maj 2014

Av lavendelblomma - 19 maj 2014 19:53

Sen jag fick mitt körkort för sex veckor sen så har min bil bara krånglat känns det som.
Nu luktar det bensin ånger i bilen när jag startar den och den drar mycket mer bensin.
Så när jag kom hem i eftermiddags så tog jag bilen till Volvo så dom fick kolla så där inte var någon läcka någonstans.
Tycker det är lite jobbigt med bensin ånger om jag ska vara ärlig.
Men killen på Volvo hittade inga läcker eller skador på bilen. Var väl skönt men problemet kvarstår.
Beslöt mig för att köpa ett nytt luftfilter tillvalen för att se om det är det som felas.

Envis som jag är och även självständig så måste jag testa om jag kan göra det själv.
Det var inte speciellt svårt faktiskt.

Så jag kan vara stolt över att jag även fixade det på egen hand.

Fick min månads faktura från Volvo och det var ingen rolig läsning.
Har tvättat min bil i biltvätten 9 gånger på en månad gånger 129/139 per gång.
Mm, lite dyrt kanske!

Lika bra att ändra på sina dyra vanor på en gång.
Stack iväg och köpte svampar och schampoo till bilen.
Sen var det bara till att köra ner den i garaget i tvätt hörnan.

Inte jätte skitig men tillräckligt för att behöva tvätta den.
Lite jobbigt var det för ryggen och armen när jag tvättade den men jag fick ju ett gratis tränings pass på köpet.
Var skit nöjd med resultatet efteråt!

Detta kommer jag att göra om!!!!

Blir säkert minst en gång till denna veckan om jag känner mig själv rätt.
Lite petig med bilen :)

Fast sköter man det då behöver den inte rosta och bli dålig i lacken.

Nu håller vi tummarna för att luft filtret har någon positiv effekt oxå!

Envis som synden är jag och jag ska klara mig så mycket som möjligt själv.
Svårt för många att tro att jag lever med ständig värk i kroppen hela tiden.
Men vad hade hänt om jag hade gett upp?
Då hade jag haft skitont men idag lever jag med måttlig smärta och försöker att njuta av livet.

För det finns vänner som tror på mig och peppar mig till att försöka.
Det uppskattar jag:)

Älskar dom för att dom respekterar min vilja och självständighet!
Och jag beundrar dom när dom orkar stå ut med mig när jag har jätte ont och är osocial.
Vänner betyder jätte mycket!!

Av lavendelblomma - 19 maj 2014 19:27

Idag var jag på konferans på förmiddagen ich det var först vid 12.00 som skolan hörde av dig men att barnen inte var i skolan.
Försökte att ringa dom flera gånger men utan resultat.
Var tvungen att återkoppla till skolan att jag inte fick tag på barnen.
Ringde och ringde men inget svar.
Mitt upp i allt hör kuratorn sv sig på skolan och vill prata om min yngsta dotter som hon tycker mår dåligt.

Jaha, min fråga till henne är?
Vad ska jag göra?
Hur dåligt mår hon, ska jag ta henne till bup eller någonting annat?
Nä, så dålig är hon inte tydligen inte men jag ska finnas för henne om hon vill prata med mig.
Det gör jag men önskar att hon hade velat prata med mig oxå.

I all den röran med barnen så ringer min man och säger att han har skadat knäet och att han inte kan gå!
Jaha, då var det till att köra in i den värsta röran i Malmö för att ta sig till hans jobb.
Inte lätt när man känner sig stressad och inte vet riktigt vart man ska.
Men det löste sig som tur var även det.
På vägen hem får jag äntligen kontakt med mina barn som svarar i telefonen.
Då hade dom vaknat vid 12 och sen hade dom käkat och käkat och gjort neger bullar.
Jag vet ärligt talat inte om jag ska skratta eller gråta för det är sån stress med dom två.
Hade dom bara svarat i sina mobilen så hade allt varit lugnt men det gör dom inte.
När vi kom hem så låg där ett brev från socialen, dom ska komma på hembesök i morgon eftermiddag för att se hur barnen mår.
Vi får se hur det går!

Presentation

Hej!Denna bloggen kommer att handla om mitt liv med fibromyalgi,ibs och migrän.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards