Ska fånga dagen!

Alla inlägg den 18 maj 2014

Av lavendelblomma - 18 maj 2014 19:58

Idag har jag även varit i bäg och köpt lite blommor till framsidan och baksidan av mitt hus.
Kommer att bli färgglatt sen till sommaren.
Var även och köpte lite nya filtar till soffrorna i vardagsrummet.
Vågade mig på röda filtar denna gången, en färg som jag faktiskt ogillar igentligen.

Före- ser inget vidare ut faktiskt!!!

Blev lite bättre så här!!

Av lavendelblomma - 18 maj 2014 19:34

Även om jag är dålig och har ont så har jag svårt för att acceptera att jag har ont.
Försöker att göra roliga saker för att förtränga värken lite för mycket är psykologiskt!!
Slappar man av så brukar värken bli bättre oxå.
Så när klockan var tolv så sa jag till min man att jag vill inte sitta här inne hela dagen och uggla och titta på fyra väggar.
Berättade för honom att jag ville åka in till Lund och se karnevalståget klockan 13.00
Genast blev han orolig för att jag inte skulle orka gå eller stå men jag försäkrade honom om att man kan alltid ta en paus på vägen.
Det föll på min lott att köra bilen för min man kände sig inte riktigt nykter efter gårdagen grillning.
Det var helt omöjligt att ta sig in till Lund alla vägar dom gick mot centrum var avstängda.
Fick tjuvparkera vid statsparken men det funkade.
Bilen var inte lappad när vi kom till baka.
Karnevalståget ägde rum i ösregn under 40 min men vi var utrikes regnet i två timmar.
Återkommer med bilder på tåget för jag tog dom med min systemkamera.

Efter karnevalståget drog vi oss ner mot statsparken för att ta en fika på egen hand. Inga barn med för en gångs skull.

Morotskakan kostade 50kr för denna biten. Den var inte värd pengarna!!!

Lilla jag under ett paraply i väntan på karnevalståget.

Av lavendelblomma - 18 maj 2014 11:05

Kände redan i går eftermiddag att jag började få ont i nedre delen av ryggslutet.
Denna värken blev bara värre och värre under kvällens lopp.
När jag körde hem hade jag även ont i höger ben när jag körde bilen.
Inatt vaknade vid två tiden av att det sprängde i ryggslutet och gjorde ont i benen och ovansidan på fötterna.
Hämtade min värmedyna och stoppade i mig lite smärtstillande.
Låg så under några timmar tills den värsta smärtan la sig.
Somnade efter många om och men om och sov till klockan 10.00
Har fortfarande ont i ryggslutet ich benen.
För att inte tala om fötterna.
Undrar om jag får på mig ett par skor idag utan att det gör skitont.

Hade väl inte riktigt räknat med att jag skulle gå rakt in i ett skov med fibromyalgin.
Hoppas på att det snart ger med sig!!

Hesheten som jag vaknade med igår har lagt sig lite.
Något positivit denna dagen!!!!

Presentation

Hej!Denna bloggen kommer att handla om mitt liv med fibromyalgi,ibs och migrän.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards