Ska fånga dagen!

Alla inlägg den 11 maj 2014

Av lavendelblomma - 11 maj 2014 21:39

I hela mitt liv har jag varit en sökare efter att få utmana mig själv och att pressa mig själv på olika saker.
Jag letar hela tiden efter någonting som ska få mig till att känna den optimala lyckan och tillfredställelsen.

Jag har fortfarande inte hittat det så nu undrar jag om det är en kombination av olika saker eller är det så att
Jag aldrig kommer att hitta det som jag söker.

Att hitta en tillfällig kick eller få en tillfällig tillfredställelse är ju ingen omöjlighet tycker jag.

Men jag skulle verkligen vilja hitta det i mitt som får mig att må bra hela tiden och som får mig att känna lycka.
För mig är det något som jag saknar och jag vet inte hur jag ska hitta det i heller.

Vilsen i mig själv känns det som!!

Lycka är kanske någonting som man hittar i sig själv när livet är i balans och man känner att man kan njuta av livet.
Jag tycker om att leva livet men jag känner inte att jag njuter av det fullt ut.

Känner att jag saknar vissa delar i mitt liv för att det ska kunna uppnås!

Jag är väl ganska så duktig på att fånga dagen och försöka att njuta av dom ögonblicken som ges och som är värdefulla.
För det finns ögonblick varje dag som är viktiga, man måste bara se dom eller märka dom.

Av lavendelblomma - 11 maj 2014 20:42

Ikväll hackade jag ner resterna från grillspetten från igår och stekte med svamp och lök.
Till det blev det grönsallad och lite pastasallad med beasås och créme fraiche.

Enkelt och gott!!!

Av lavendelblomma - 11 maj 2014 19:01

Igår kväll fick vi ett tråkigt besked, min mans farmor hade inte långt kvar att leva. Läkarna gav henne 3 timmar till igår kväll men hon levde i nästan 12 timmar till.

Min man har inte blivit ledsen utan bara arg och frustrerad. Så det har varit en jobbig dag med hans humör.
Samtidigt måste jag har förståelse och respekt för hans känslor.
Men det hade varit enklare om han hade bara blivit ledsen och gråtit.
Även om det oxå är jobbigt men det är en naturlig reaktion.

Så nu får vi vänta och se när det blir begravning.

Av lavendelblomma - 11 maj 2014 18:54

Igår var det fackets dag på Stortorget i Lund mellan 11-14.
Jag var så klart med en liten stund och gästspelade.
Jag fick en hög med ballonger dom jag delade ut till små barn.
Det var roligt och tiden gick snabbt!

Roligt har vi alltid!

Av lavendelblomma - 11 maj 2014 18:49

Igår eftermiddag gick jag lundaloppet tillsammans med arbetskamrat. Vi var djupt fokuserade under hela gången.
Jag var helt slut när jag hade gått mina 5 km.
Deg tog verkligen musten ur mig men det var roligt och jag slog min tid från förra året på 44 min på samma sträcka.

Jag och min arbets kollega 5 minuter innan start.

Tiden som vi gick på var 43,25 på 5 km. Jag är nöjd med resultatet för det var jobbigt att gå 5 km på kullersten i Lunds innerstad.

Av lavendelblomma - 11 maj 2014 12:54

Igår kväll åt vi en sen middag. Min man hade varit hos en riktig köttbedrägerier och köpt grillspett på bara oxfilekött och grillspett med fläskfilé kött.
Dom var så klart jättegoda och möra.
Till detta hade vi grillost och sallad, mums

Presentation

Hej!Denna bloggen kommer att handla om mitt liv med fibromyalgi,ibs och migrän.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards