Ska fånga dagen!

Direktlänk till inlägg 9 maj 2014

Älska är ett ord som man kan använda på många sätt!

Av lavendelblomma - 9 maj 2014 20:53

Att Älska betyder inte att man bara älskar sin man eller sambo eller särbo eller vilken relation man än må ha.
Jag älskar tex mina barn över allting annat till och med mer än min man.
Kanske beror detta på att vi inte har några gemensamma barn tillsammans.

Jag berättar ofta för mina fyra syskon att jag älskar dom för vad dom är och att oavsett vad dom gör så är dom mina syskon och jag kommer alltid att älska dom.
Jag har vänner som jag kan säga till att jag älskar dom men det handlar nog om vilken relation man har till dom.

Kompisar är kompisar och för mig hamnar dom inte bland dom som jag älskar.
På något sätt så har jag inte samma relation till dom.

Till vänner kan man säga tex jag saknar dig, jag tycker om dig eller längtar efter att få träffa dig.

Att älska någon annan behöver kanske inte vara så svårt men att känna den djupa passionen för någon annan
Människa där man känner att man är ämnade för varandra resten av livet ut är stort.

Jag kan säga till någon som jag tycker väldigt mycket om att jag faktiskt älskar dom.
Oftast berättar jag varför jag älskar dom oxå.

Jag tycker det är viktigt att man berättar varför och inte bara slänger ur sig ett par ord utan att man kan förklara varför.

För den personen som man berättar det för kan det betyda jätte mycket och man är kanske ovetandes om att någon annan tycker om en på sammas sätt.

Mitt råd är- va tydlig med vad du tycker om andra människor, berätta det för dom.
- kanske är det så att du är ovetandes om att någon tycker om dig jätte mycket
Eller rent ut av älskar dig!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lavendelblomma - 12 februari 2017 19:32

"Kod för att importera min blogg till nouw:6340313148"

Av lavendelblomma - 6 december 2016 21:59


Denna har jag gjort här hemma ikväll. 3 stycken amaryllis samt lite mossa och dekoration. Känner mig rätt nöjd med enkelheten i den men ändå lite jul känsla. ...

Av lavendelblomma - 24 november 2016 22:35


Dagens Tabata och jag är rätt trött i magen och i armarna. Undrar just hur dom känns imorron! ...

Av lavendelblomma - 22 november 2016 21:01


I morse var det det en jättefin soluppgång och jag fick med den på bild. Det var verkligen dagens ögonblick! Det är inte alltid så lätt att hitta dom och få med dom på bild men idag så lyckades jag! ...

Av lavendelblomma - 20 november 2016 15:39

Igår så tränade jag ihop med min särbo och då blev det en Team wood. Lite jobbigt med hand stand push ups. Mina handleder gillar inte den övningen. Men vi genomförde hela wooden och var nöja efteråt. Idag hade vi tänkt att det skulle bli träning...

Presentation

Hej!Denna bloggen kommer att handla om mitt liv med fibromyalgi,ibs och migrän.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards