Ska fånga dagen!

Alla inlägg den 9 mars 2014

Av lavendelblomma - 9 mars 2014 22:11

Idag har jag varit hos min lille bror som firade sin födelsedag tillsammans med min pappa.
Idag blev min pappa 68 år och min lillebror blir 32 år om ett par dagar.
Det blev ett ända stor KAK och tårtkalas.

Jag försökte verkligen tänka till när jag var där sojagrädde tog en liten kanelbulle
Och smakade en liten bit på tårtan.
Drack mängder med te istället - det var trevligt det med.

Vi stannade inte hos min bror jätte länge då vi skulle hem till hundarna och sen käka middag.

Idag blev det resterna som blev kvar av gårdagens buffé.
Det var lika gott idag men jag tog mest sallad och kyckling.
Tog lite fetaost och oliver till.

Nu är denna helgen över och det blev inte riktigt som jag hade tänkt det gällande mat biten
Men man kan bara lära sig av sina misstag och gå vidare.
Har däremot nått mitt mål i helgen med att jag har varit ute och gått raska promenader båda dagarna.

Vad tar jag med mig till nästa vecka:

-Raska promenader på minst 7 km vaje dag.
-Skärpning med maten.
-Låta bli socker produkterna.
-Köpa fler bars på Viktväktarna för att kunna ta på eftermiddagen.

Av lavendelblomma - 9 mars 2014 18:29

Vintergäcken blommar fint!

Mini påskliljor som redan har börjat att blomma, mysigt!

Av lavendelblomma - 9 mars 2014 11:13

Igår var jag förvisso ute i två omgången och gick raska promenader på sammanlagt över milen.
Men igår kväll käkade vi kyckling tandoori buffé med öl och vin till.
Sen var det kvar lite chips från kill gänget som är här och sover över.
Helt plötsligt låg dom i min mage och skvalpade om kring med lite mer vin.

Nu i efterhand vet jag inte om det var så himla gott mest bara dumt.

Har fått en vikt ökning på 1 kg från igår till idag.
Känns ju inte bra alls!

Tar ett par dagar att gå ner det kilot igen.

Nu ska jag snart gå ut och gå en rask promenad, får se hur många km det.

Presentation

Hej!Denna bloggen kommer att handla om mitt liv med fibromyalgi,ibs och migrän.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards