Ska fånga dagen!

Alla inlägg den 6 mars 2014

Av lavendelblomma - 6 mars 2014 21:32

I kväll har jag varit ute och övnings kört lite. Min man tog ut mig på mörka vägar där man i princip inte såg någonting. Sen skulle ha ut mig på en motor väg och det gick väl så där.
Tycker inte alls om att köra i Beck mörker men jag måste så klart lära mig på sikt.
Jobbigt är det och kräver mycket koncentration. Helt slut efter den rundan.

Innan idag hade mina döttrar ett önskemål om att dom ville göra cup cakes så jag var lite lat och köpte en färdig paket till dom. Bara till att tillsätta lite vatten och smör.
Detta gjorde dom under tiden som jag var och övnings körde. Luktade underbart gott när jag kom innan för dörrarna.
Sen slog tanken mig, ska jag synda och käka en liten en!
Har fortfarande inte ätit någon får se om det blir någon eller om jag ska dela en med min man.

Det färdiga resultatet!!!!

Av lavendelblomma - 6 mars 2014 21:21

Imorgon har jag härdat ut en stark penicillin kur i över en vecka. Nu hoppas jag bara att inflammationen har lagt sig så
pass mycket så dom kan ta bort bölden.
Hoppas verkligen för den spänner och gör ganska så ont faktiskt.
Det positiva är att den har gått ner lite i storlek och är inte lika illröd.

Inget roligt ställe och ha en böld på.

Av lavendelblomma - 6 mars 2014 13:28

Känner mig trött och sliten idag!

Av lavendelblomma - 6 mars 2014 11:53

Efter många om och men så fick jag med min dotter till jobbet. Hon är ju lite uttråkad men nu sitter hon vid datorn och
Spelar lite. Så det funkar nog ett par timmar till.
Socialen har ringt så det blir ett möte med dom i morgon eftermiddag om min dotters äventyr igår.
Vi får väl se vad dom har att säga.

Min dotter och jag har precis varit på Hemköp och handlat lite lunch.
Herregud vilken beslut ångest hon hade, visste inte alls vad hon skulle äta.

Själv blev jag lite småhuggen på en sallad men jag avstod.
Jag har ätit så mycket sallad denna veckan så det blev en viktväkarmat istället.
Min dotter tog en kycklingfilesallad, får se om hon äter upp den.

Idag har hon bara druckit ett glas vatten och en bars så hon borde vara jätte hungrig.

På söndag ska jag till min ena lillebror för han fyller år - funderar lite på vad jag ska köpa till honom.
Blir nog en runda in på Systembolaget för han gillar ju whisky.

Av lavendelblomma - 6 mars 2014 08:11

Inatt har jag sovit otroligt dåligt, känner mig helt slut efter gårdagens försvinnande.
Vaknade flera gånger av att det knarrade i trappan och då undrar man om det är
dottern som är på väg någonstans igen.
Men det är bara hundarna som har gått upp och ner i trappan under natten.

Idag får min dotter följa med mig till jobbet så jag vet var hon är någonstans.
Kommer att bli en del samtal med socialen och bio dom närmaste dagarna.

Känner mig väldigt trött och slut rent allmänt men jag hoppas att myndigheterna
Kan hjälpa mig lite med henne.

Just nu har jag tjatat på henne i en timme snart att hon ska gå upp ur sängen
Men fortfarande har det inte hänt något.
Känner hur klockan tickar iväg hela tiden och att jag ligger efter med en massa arbetsuppgifter på
Jobbet.
Måste försöka få igång henne utan att stressa henne, får testa en muta tror jag!

Presentation

Hej!Denna bloggen kommer att handla om mitt liv med fibromyalgi,ibs och migrän.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards