Ska fånga dagen!

Alla inlägg den 5 mars 2014

Av lavendelblomma - 5 mars 2014 22:53

Idag hade jag med mig bars till jobbet.
Tog en när jag skulle ta en eftermiddagsfika på jobbet.

Den var helt okej men lite i sötaste laget för mig.
Det positiva var att jag kände att jag fick lite energi av den.

Av lavendelblomma - 5 mars 2014 22:47

Ikväll har jag tagit mina mått, ska bli spännande och ser hur dom kommer att förändra sig.

Invägningen 100,2 kg
Stuss 115 cm
Midja 102 cm
Bröst 110 cm
Arm 38 cm
Lår 68 cm

Förra gången som jag var med i Viktväktarna så gick jag ner 25 kg på 6 månader. Idag har jag gått upp16 av dom kilona.
Känns inte så roligt men jag vet varför och det är ju alltid bra.
Jag gjorde som sagt var samma resa för exakt 4 år sen och blev jätte nöjd.

Jag tränade varje dag nästan och gick långa promenader i raskt tempo.
Höll min vikt under ett halvår och sen blev jag op i magen. Det pajade allt, jag
Kunde inte träna för det gjorde ont. Gå raska promenader var ute slutet, funkade
Inte heller.
Så jag fick hålla mig till att försöka att äta rätt och det funkade ett halvår.
Sen pajade magen totalt när jag slutade att röka, fick jätteont i magen och
Kunde inte längre dricka kaffe eller äta stark mat.
Käkar fortfarande magsårs medicin efter 3 år.

Hoppas att hela min kropp ska må bättre av denna resan och att jag kan dra ner lite på mina
Mediciner. Det hade varit helt underbart!

Av lavendelblomma - 5 mars 2014 18:48

Idag satt jag i min egen lilla värld på jobbet när det plötsligt kom ett sms från min dotters skola. Din dotter har inte varit i skolan på hela dagen och vi tror att hon har köpt en tåg biljett som sträcker sig 40 mil upp i landet.
Min första tanke är varför väntar dom till över två på eftermiddagen innan dom tar kontakt med mig, då har hon redan varit borta i 6 timmar.
Ringer upp läraren som igentligen inte vet så himla mycket utan tror bara. Vilket gjorde mig ännu mer arg.
Avslutar samtalet med läraren och försöker få fatt på mindotter som inte svarar, ringer min andra dotter som inte heller svarar.

Ringer min man och frågar om någon av mina barn är hemma men det var dom inte.

Fortsätter mitt letade efter min dotter och kommer på att hon har pratat om en kille på ett hem för ungdomar.
Nu gällde det att leta i sitt minne och försöka ta reda på var hon var någonstans och om hon hade åkt dit.

Hittade ett hem för ungdomar som låg 40 mil upp och jag tyckte jag kände igen namnet.

Ringer dit och pratar med dom och dom säger att min dotter har varit där innan på dagen men var inte kvar längre.
Jaha, var är hon då någonstans sa jag.
Då fick jag reda på att personalen hade kört henne till närmaste tågcentral så hon kunde ta tåget hem igen.

Men ingen hade haft tid och stanna för att se om hon hoppade på tåget.

Personalen ville ha min dotters personnummer och namn så dom kunde göra en anmälan till socialen.

Ja, då visste jag att hon hade varit på hemmet mitt på dagen men var är när klockan 15.30?

Bestämmer mig för att åka hem ifrån jobbet och försöka prata med min andra dotter för att höra vad hon har att säga om saken.
När jag kommer hem så får jag äntligen prata med min äldsta dotter, min äldsta dotter berättar att min yngsta dotter mår bra och att hon sitter på ett sj tåg på väg hem.

Min äldsta dotter säger att hon ska möta henne inne i stad och sen gå och äta på Burger kring innan dom kommer hem.
Känner att jag kan inte göra så mycket mer än att vänta på att hon ska komma hem eller höra av sig.

Tar på mig mina jogging kläder och bestämmer mig för att gå en rask promenad på minst 5 km i väntan på att dom ska komma hem.
Det blev en runda på 8 km och jag kände att ilskan och irritationen försvann under min raska promenad.
Skönt, att bli av med det under under promenaden.

Klockan 18.30 kom båda mina döttrar hem. Tack och lov!!!!

Har fortfarande inte pratat med min yngsta dotter utan jag låter henne vara hemma i några timmar innan jag frågar henne någonting om varför hon inte var i skolan och varför hon tog tåget 40 mil uppåt i landet.

Just nu är jag bara glad över att båda mina döttrar är hemma.

Av lavendelblomma - 5 mars 2014 11:23

Sitter på mitt jobb och kommer inte riktigt till ro över huvudtaget i mina tankar.
Har super mycket att göra på jobbet men sitter och tänker på andra saker hela tiden.
Kanske hjälper att blogga lite och lyssna på guldkanalen :), inte vet jag.

Ska skriva en massa rapporter men det är så himla tråkigt så det tar verkligen emot att
Skriva dom över huvudtaget.
Men men , det ingår ju i mitt arbete så det är väl bara till att göra det.

Presentation

Hej!Denna bloggen kommer att handla om mitt liv med fibromyalgi,ibs och migrän.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards