Ska fånga dagen!

Alla inlägg den 5 juni 2014

Av lavendelblomma - 5 juni 2014 19:37

Jag gjorde taco buffe till kvällsmat idag.
Det gillar barnen jätte mycket!

Sen rullar jag bara ihop rullen innan jag ska äta den.
Enkelt och gott!

Efter maten så ska min man göra kaffe, ber honom att sätta på en kopp till mig oxå.
Då blir han skit förbannad och frågar om jag har börjat att röka oxå?

Förstod inte hans ilska alls.För 3 år sen slutade jag att dricka kaffe och röka samtidigt.
Det var en jobbig resa, det vill jag lova.
Efter 3 år har jag börjat att dricka lite kaffe igen. Har inga tankar på cigaretter
Vill inte röka igen!

Av lavendelblomma - 5 juni 2014 19:24

Idag bjuder jag på en ego bild ifrån parken som jag var i innan idag.

Av lavendelblomma - 5 juni 2014 18:18

Det var när jag fick ett meddelande på telefon när jag var i affären.

"Du gör min dag värd att leva"

Det känns stort i min värld!

Av lavendelblomma - 5 juni 2014 14:04

Ligger ute i en park och funderar och reflekterar över hur mina två sista månader har sett ut.

Dom två sista månaderna har varit ett enda stort rus med känslor.
Tvekade väldigt länge innan jag bestämde mig för att ta upp en dialog och våga träffa hen.
Det klickade direkt på första träffen och det blev en omtumlande upplevelse.
Har aldrig riktigt trott på kärlek vid första ögonkastet men så var det nog för oss båda två tror jag.

Efter det så har vi träffats regelbundet flera ggr i veckan och mina känslor blir bara starkare och starkare.
Ibland kan jag bli rädd för känslorna. Vill på något sätt leva i stunden och ha känslorna då.
Men det är jätte svårt, dom finns där hela tiden mer eller mindre.

Samtidigt som jag redan lever i en relation som jag mår dåligt i.
Kämpar för att ta mig igen helgerna för att kunna träffa hen på vardagarna.

Hur lätt är det att avsluta en relation på ett fint sätt utan att såra för många människor runt omkring mig.
Ibland måste man såra andra människor för att kunna ta sig vidare i livet.
Det kan oxå leda till att man som person förlorar både vänner och bekanta.

Måste tänka på hur jag själv mår och hur mina barn mår.
Mår inte jag bra så mår inte mina barn bra.
Blir ju en kedje reaktion på det.

Alla mina beslut måste utgå ifrån mig själv och hur barnen har det.
Får inte lov att blanda in mina känslor för hen i detta och det är svårt.
Men inte omöjligt!

Vet ingenting om framtiden med hen och kan inte iheller ifråga sätta eller ställa krav på framtiden då.

Jag kan bara hoppas på att när jag känner mig mentalt förberedd och känner att jag har ork att ta mig ur mitt förhållande.
Så finns där stöd i ifrån vänner och bekanta.

Tunga och jobbiga beslut väntar och man kan aldrig som person förbereda sig på hur jobbigt det kommer att bli.

Det kommer att bli jobbigt det vet jag.

Att skriva om det hjälper mig lite att förbereda mig och fundera på saker in i framtiden.

Av lavendelblomma - 5 juni 2014 13:19

Åt en jätte god kyckling sallad igår tillsammans med mina kollegor på wrap house igår.
Den var helt underbar god och jag njöt av både sällskapet och av maten.

Avslutade måltiden med en caffe latte som var helt underbart god.

Av lavendelblomma - 5 juni 2014 13:13

En röd ros med en massa regn droppar på sig.
Älskar roser i alla dess former och jag älskar att få roser och ge bort roser.
Antingen levande eller i bild format.

I går skickade jag denna rosen till en person som betyder jätte mycket för mig och som jag tycker om jätte mycket.
Ti amo!!!

Presentation

Hej!Denna bloggen kommer att handla om mitt liv med fibromyalgi,ibs och migrän.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards