Ska fånga dagen!

Alla inlägg under mars 2014

Av lavendelblomma - 17 mars 2014 10:12

Idag känner jag mig ledsen och nedstämd.
Orkar inte göra någonting men jag vet att jag måste.

Tror att allting från i fredags har hunnit i kapp mig och jag känner bara en stor börda på mina axlar nu.
Det kommer att bli så otroligt många möten med socialen, skolan och bup.

Frågan är om det kommer att leda till någonting över huvudtaget!

Ja, jag är kritisk och med all rätt, lita inte ett dugg på våra myndigheten.
Dom vill gärna kritisera mig som förälder men kan inte hjälpa mig eller mina barn.

Av lavendelblomma - 16 mars 2014 12:17

I fredags försvann mina flickor som är 13 och 15 år.
Den första signalen på att saker och ting inte stod rätt till var när skolan
Skickade sms om att barnen inte var i skolan.
Det började med att jag fick ringa runt till en massa personer och kolla
Om någon hade sett dom eller hört av dom men det hade ingen.

I förra veckan var min yngsta dotter borta oxå och då åkte hon uppåt i landet
Närmare bestämt 40 mil uppåt.
Jag ringde till det stället som hade stuckit till förra gången men där var hon inte.
Dom lovade att hålla koll och se om dom såg henne.
Efter några timmar fick jag ett telefon samtal om att min yngsta dotter var där igen.
Min andra dotter hade hoppat på ett tåg mot en annan ort.

Jag fick ringa polisen och göra en efterlysning på dom och social jouren hörde av
Sig.
Socialjouren skulle bara ha ett stöttande syfte och kunde inte hjälpa mig så mycket.

Polisen gjorde inte mycket utan vi fick själv göra mycket arbete själva.
barnen bytade tåg och olika orter hela tiden men polisen gjorde inget för att
Hjälpa till och leta upp dom.

Fruktansvärt jobbigt och jag var helt slut när klockan var 8 på kvällen.
Då bestämde sig mitt ex och barnens pappa sig för att åka uppåt och
Leta efter dom.

I samma veva går vi reda på att min yngsta dotter tänker ta ett tåg ner mot Skåne igen.
Hon gav oss oxå lite info om var min äldsta dotter evig kunde vara.

När klockan var 22.30 så mötte jag upp socialjouren på stationen när min yngsta dotter kom med tåget. Äntligen hade en dotter kommit hem!

Efter några timmar så hittade barnens pappa min äldsta dotter 40 mil uppåt i landet.

Vi fick göra allt arbete själv och fick absolut ingen hjälp av polisen.

Nu är båda barnen hos sin pappa och dom kommer hem till mig imorgon
Igen.

Av lavendelblomma - 15 mars 2014 16:55

Så här ser jag ut precis nu!

Nyduschad och sminkad, nu ut och övnings köra lite!

Av lavendelblomma - 14 mars 2014 21:20

I eftermiddags så fick jag göra en polisanmälan på att båda mina döttrar är borta och ingen vet var dom är.
Dom har inte varit i skolan idag så skolan hörde av och sa att dom inte var där.
Efter många turer fram och tillbaka så gjorde jag en polisanmälan på att mina döttrar är borta.
Så nu är dom efterlysta och ingen vet var dom är!

Jag får ingen vidare hjälp av polisen eller socialen!

Jag uppdaterar när jag vet mer om mina flickor

Av lavendelblomma - 13 mars 2014 22:27

Idag har det verkligen varit en lång dag på jobbet och verkligen super tråkig.
Vissa dagar kan faktiskt vara det!
Har inte gjort så mycket på jobbet kan jag säga.
Spelat betapet, kollat blocket och hemnet samt min mail.
Ringt lite samtal men har för övrigt inte ansträngt mig.

När jag kom hem så gick jag direkt ut med hundarna i 20 minuter.
Sen stack jag hem och bytade om innan jag tog en rask promenad
På 1 timme och 20 min.
Det blev nästan en hel mil.
Skönt var det men kylan kommer snabbt på kvällen.

Imorgon är det äntligen fredag ska bli såå skönt!

Go natt och sov gott där ute!

Av lavendelblomma - 12 mars 2014 21:05

Är riktigt trött och hängig ikväll.
Har jobbat hela dagen med en konstig huvudvärk så till slut var jag tvungen
Att ta en ta tablett mot migrän.
Äntligen försvann huvudvärken och jag kunde jobba vidare.

När jag kom hem så gick jag ut och gick en rask promenad på 8 km
Men sen var jag helt slut!

Tog en dusch och hoppades på att jag skulle piggna till men icke så Nicke.

Nu är det bara soff häng som gäller till det blir säng dags!

Av lavendelblomma - 11 mars 2014 22:33

Idag när jag var på vikits så var jag tvungen att fylla på mitt förråd med bars. Mina flickor har ju mer eller mindre käkat upp alla.
Får gömma dom som jag har köpt nu!

Denna har jag inte testat innan, får se om den är god.

Detta är min favorit.

Denna är helt ok

Denna är oxå helt ok!

Av lavendelblomma - 11 mars 2014 22:03

Då var det tisdag igen och vägning och möte på Viktväktarna.
Lite spänd var jag allt när jag gick dit, jag ville så klart få en bra
Start.
En bra start fick jag och jag är skit nöjd!
Förra veckan vägde jag 100,2 kg och denna vecka 98,1

Det är en vikt minskning på 2,1 kg

Presentation

Hej!Denna bloggen kommer att handla om mitt liv med fibromyalgi,ibs och migrän.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards