Ska fånga dagen!

Direktlänk till inlägg 23 oktober 2016

Kolonistädning och shopping

Av lavendelblomma - 23 oktober 2016 00:00

I förmiddags så åkte jag till kolonien och började höststäda. Det kändes skönt att hundarna var med, det var helt öde på området. Efter 30 min så kom min pappa och hjälpte mig att ta in lite saker i stugan för vinter förvaring.
Plockade ihop en massa skräp och annat oxå.
Kände mig rätt nöjd när jag lämnade stugan.
Det mesta är klart inför vintern och det känns bra!

Denna blomman fick jag av pappa i somras och den blommar fortfarande.
Fina färger måste jag säga!

I Augusti så köpte jag en fjärilsbuske som jag har planterat på kolonien sen innan.
Den verkar oxå ha tagit sig bra.
Nu hoppas jag bara att den överlever vintern.
När den blommar så ska den gå i svagt rosalila.
Det kommer att bli fint i den rabatten med allt annat som är rosa och lila.

När jag var klar på kolonien så körde jag upp till Höör och gick ett varv runt vax sjön tillsammans med hundarna. Det var lite dugg regn och inte en människa syntes till.
Men trots det så var det ganska så mysigt att gå där.
Vi blev lite fuktiga men inte så mycket.

Efter promenaden så var jag vrål hungrig så det blev en korv med mos på Harrys i Höör.
Det var riktigt gott faktiskt!

Jag var på navet och köpte lite presenter och lite annat krimskrams.
Ljuslyktsättet ska min syster få i present i morron.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lavendelblomma - 12 februari 2017 19:32

"Kod för att importera min blogg till nouw:6340313148"

Av lavendelblomma - 6 december 2016 21:59


Denna har jag gjort här hemma ikväll. 3 stycken amaryllis samt lite mossa och dekoration. Känner mig rätt nöjd med enkelheten i den men ändå lite jul känsla. ...

Av lavendelblomma - 24 november 2016 22:35


Dagens Tabata och jag är rätt trött i magen och i armarna. Undrar just hur dom känns imorron! ...

Av lavendelblomma - 22 november 2016 21:01


I morse var det det en jättefin soluppgång och jag fick med den på bild. Det var verkligen dagens ögonblick! Det är inte alltid så lätt att hitta dom och få med dom på bild men idag så lyckades jag! ...

Av lavendelblomma - 20 november 2016 15:39

Igår så tränade jag ihop med min särbo och då blev det en Team wood. Lite jobbigt med hand stand push ups. Mina handleder gillar inte den övningen. Men vi genomförde hela wooden och var nöja efteråt. Idag hade vi tänkt att det skulle bli träning...

Ovido - Quiz & Flashcards