Ska fånga dagen!

Direktlänk till inlägg 18 augusti 2015

Operationen närmar sig!

Av lavendelblomma - 18 augusti 2015 10:25

På torsdag är det dag att operera min högra fot.
Försöker att fixa med så många saker som möjligt innan torsdag men det är inte lätt.
Var i tvättstugan igår kväll och tvättade 8 maskiner tvätt som bara var kläder efter en veckas semester.
Tvättar nu på morgonen oxå och då är det alla lakan och handdukar.
Bilen ska visas upp på en bilverkstad på torsdag eller fredag så det får någon annan göra åt mig.
Har handlat lite mat och tunga saker som jag inte kommer att klara sen.
Dagens problem är att köpa cigaretter till barnen.
Lär aldrig få någon annan till att göra det så det måste jag oxå fixa.
Min ena dotter behöver byxor så det måste vi oxå fixa idag.
Har stor städat lägenheten igår men det blir fort skitig igen med två hundar.

Känner mig lite stressad över operationen.
Dels för att jag blir helt handikappad med gips och kryckor.
Måste ta mig upp och ner för 3 våningen utan hiss med gips paket.
Hundarna måste ut minst 3 går per dag och det kan jag inte göra själv.
Tvätta i tvättstugan är 4 våningar ner och det funkar inte iheller.
Kan inte köra min bil på minst 3 veckor vilket gör mig beroendes av andra.
Handla kan jag göra men jag kan inte få hem sakerna.
Kan inte köra till kolonien med hundarna varje dag och kolla läget där.

Största rädslan är nog vilka smärtor jag får efteråt och kommer smärt lindring att funka!
Sen är jag rädd för att min fibromyalgi blir sämre av att jag går med kryckor och belastar armarna.
Sen är det väl att jag ska få jätte ont i magen av alla medicinerna.

Det går säkert bra men lite orolig är jag allt..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lavendelblomma - 12 februari 2017 19:32

"Kod för att importera min blogg till nouw:6340313148"

Av lavendelblomma - 6 december 2016 21:59


Denna har jag gjort här hemma ikväll. 3 stycken amaryllis samt lite mossa och dekoration. Känner mig rätt nöjd med enkelheten i den men ändå lite jul känsla. ...

Av lavendelblomma - 24 november 2016 22:35


Dagens Tabata och jag är rätt trött i magen och i armarna. Undrar just hur dom känns imorron! ...

Av lavendelblomma - 22 november 2016 21:01


I morse var det det en jättefin soluppgång och jag fick med den på bild. Det var verkligen dagens ögonblick! Det är inte alltid så lätt att hitta dom och få med dom på bild men idag så lyckades jag! ...

Av lavendelblomma - 20 november 2016 15:39

Igår så tränade jag ihop med min särbo och då blev det en Team wood. Lite jobbigt med hand stand push ups. Mina handleder gillar inte den övningen. Men vi genomförde hela wooden och var nöja efteråt. Idag hade vi tänkt att det skulle bli träning...

Ovido - Quiz & Flashcards