Ska fånga dagen!

Alla inlägg den 22 juli 2014

Av lavendelblomma - 22 juli 2014 23:31

Började min första semesterdag igår och jag kan väl inte säga att jag har längtat precis.
Vet av tidigare år att det brukar inte funka så bra när jag bryter mina rutiner.

Brukar må mycket sämre när jag kommer tillbaka till jobbet.
Med andra ord mycket mer ont i magen och mycket mer värk i kroppen.
Oftast känner jag mig nere för att jag mår sämre.

När jag hade/fick min utmattnings depression för snart 5 år sen så var jag tvungen att börjar strukturera mitt liv för att det skulle funka.

Fick gå i sömn skola för att lära mig att sova igen.
Det var tufft och är tufft fortfarande.

Sover jag längre än vad jag brukar så kan jag inte sova natten efter.
Kan inte vila mitt på dagen för då kan jag inte sova på natten.
Mår allra bäst när jag sover cirka 5-6 timmar per natt.
Kan låta lite lite men jag funkar bra på det.

Fick även gå i smärtskola under några veckor för att lära mig att hantera mina smärtor i kroppen.

Fibromyalgi är ju en sjukdom som inte syns och då kan man inte ha ont i heller.
Finns många fördomar om den sjukdomen vilket är synd.

Men har man sett mig när jag mår riktigt dåligt och har väldigt ont så vet man att det inte är en hitte på sjukdom.

Ibs är mer eller mindre en följd sjukdom på fibromyalgin.
Jobbigt att alltid mer eller mindre alltid ha ont i magen.

Så när jag jobbar så följer jag mitt schema och lägger mig vid samma tid och går upp vid samma tid.
Är jätte trött på morgonen och är ofta väldigt stel och har ont.

Brukar piggna till vid 10 tiden på fm.

Denna semestern ska jag försöka att inte rucka för mycket på rutinerna.

Vill må hyggligt när jag kommer tillbaka till jobbet om 3 veckor.

Av lavendelblomma - 22 juli 2014 16:41

Det är lätt att vara efterklok!!

Av lavendelblomma - 22 juli 2014 13:42

Igår var hela familjen på strand häng i Landskrona i Borstahusen.

Cool stil med hörlurarna!!

Äldsta dottern gömmer sig under parasollet!!

Iskall och väldigt god och jag kunde köra hem sen.

En annan favorit på stranden.
Hela familjen gillar dom!

Till sist en bild på mig!

Presentation

Hej!Denna bloggen kommer att handla om mitt liv med fibromyalgi,ibs och migrän.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards