Ska fånga dagen!

Alla inlägg under augusti 2014

Av lavendelblomma - 8 augusti 2014 14:32

Sitter ute i Skrylle på skrylle cafeet och fika med min äldsta dotter.
Vi har precis gått ett varv nere i hund slingan med båda hundarna.
Har precis regnat här så det är ganska så behagligt här.

Dottern tog en ost och skink macka.

Jag var sugen på brie macka, jätte god var den.

Mums vad gott!!

Doris bevakar maten.

Precis som Maja.

Av lavendelblomma - 8 augusti 2014 10:30

Steg upp klockan o5.30 för att min dotter skulle åka upp till Västervik.
Såg tilm så att hon käkade frukost och kom med tåget.

Mys med Doris innan hon åkte.

Tåget 15 min försenat, lite rastlös.

Tåget var tydligen 45 min när det kom fram till Kalmar.
Så hon missade anslutnings bussen till Västervik.
Men hon har kommit halva vägen nu.

På måndag ska hon åka hem igen.
Vi hoppas hon får en bra helg!

Av lavendelblomma - 7 augusti 2014 23:08

Idag steg jag upp tidigt på min semesterdag. Klockan var innan 08.00 när jag käkade frukost.
Efter det så var jag ute och nästan 9 km.
Det kändes skönt men väldigt varmt och svettigt.
Hem och duscha, sen körde jag och yngsta dottern till Lund.
Min dotter hade ett ärende dit.

Under tiden tog jag båda mina hundar till en rastgård så dom fick springa av sig lite.
Dom lekte verkligen med varandra och hade väldigt roligt.
Man såg hur dom njöt när dom fick springa fritt och leka själva.

I väntan på att komma fram i drive in kön på Mc donalds.

Familje pizza till kvälls mat idag.
Kebab pizza special som var indränkt med sås.
Hatar när dom dränker in pizzan i sås.
Vill lägga på såsen själv!!

Mer än halva pizza blev kvar för ingen var jätte sugen.
Blir till lunchen i morgon!!

Sen blev det Trollsjö kväll med Sten och Stanley.
Det var rätt ok tyckte jag.

Min man var med!

Liksom min svärmor

Och svärfar!

Mycket och prata om hela tiden!!

Bild på lilla mig!!

Av lavendelblomma - 7 augusti 2014 22:49

Solnedgång över Trollsjön i Eslöv i kväll

Av lavendelblomma - 7 augusti 2014 08:09

Börjar min morgon med att skörda lite mini tomater till frukost.
Detta kommer att jätte gott!

Av lavendelblomma - 4 augusti 2014 16:03

Åkte till Center syd med mina tjejer för att slå ihjäl en regnig dag.
Vi började med att åka till lager 157 för att kolla in lite bas plagg till barnen.
Tjejerna valde ut varsitt mjukis set och någon kortärmad tröja.

Väl framme i kassan när jag skulle betala så funkade inte två av mina kort.
Plaskort som inte vill funka men som där ändå är pengar på.
Grrr, skit kort!!

Knallade in på Center syd isyället och tog en fika som blev en lunch.

Jag tog dagens bakade potatis med tonfiskröra.
Den var god tyckte jag!!

Jag blev propp mätt ska jag säga.

Min yngsta dotter tog en ceasar sallad.

Den var tydligen jätte god för när vi gick så var ingenting kvar på tallriken.

Min andra dotter tog en grön sallad med keso.

Den var nog så där med tanke på att hon inte åt upp allt.

Av lavendelblomma - 4 augusti 2014 11:53

Är super trött efter en varm och kvalmig natt.
Slutade med att jag tog med mig min madrass ner i källaren för att försöka kunna sova där.
Det har ju mullrat och åskat en hel del både i natt och igår kväll.
Min ena hund är livrädd för åska så hon har varit jätte orolig hela natten.

Har precis varit ute med hundarna i regnet och gått morgon rundan.
Det är fortfarande varmt och klibbigt.

Fattar inte varför vi har en tidning, jag läser den bara på helgerna och idag.

Stod inget viktigt eller roligt så jag bläddrade igenom den på några minuter.

Dagens frukost;

Brytbröd med skivat ägg och ishavssallad
Och en kopp te.

Ha en bra dag!!

Av lavendelblomma - 3 augusti 2014 16:36

Snart kan jag börja skörda mina mini tomater. Jag har gula, röda och svarta.

Dom mörka är är ju bara för goda tycker jag.

Presentation

Hej!Denna bloggen kommer att handla om mitt liv med fibromyalgi,ibs och migrän.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards