Ska fånga dagen!

Alla inlägg den 23 juni 2013

Av lavendelblomma - 23 juni 2013 20:05

Idag har jag städat mina 180 kvm till lägenhet. Tar ju sin lilla stund kan jag säga.
Idag drog jag bara över med dammsugaren och fixade toaletterna.
Annars kan jag hålla på en heldag, riktigt så kul är det inte.
Efter det så drog jag med min man på ett utomhus café och tog en god fika.

Jag tog en en ost och skinktoast med en stor kopp te för 45kr, det tyckte jag var billigt.

Sen fick vi varsin choklad kaka på köpet för vi brukar vara där så ofta.
Den var god men jag får lite ångest när jag sätter i mig choklad och kakor.
Det är ju så himla onyttigt.

Nu ikväll orkade jag inte göra någonting så det fick bli ost och skinkpaj.
Lagom stor och ändå blev jag mätt.

Nu sitter jag med en stor kopp med te och bloggar lite och läser andra bloggar.

Av lavendelblomma - 23 juni 2013 11:50

I natt sov jag 3,5 h sen vaknade jag av en rejäl host attack. Höll på att hosta av och till i en timme innan jag kunde somna om och sova till klockan 10.00
Som vanligt var det jag som fick fixa frukost och gå ut med hundarna.
Min man är förvisso sjuk men det hindrar väl inte honom från att sätta på sitt eget kaffe.
När jag kom in från morgon rundan fick jag höra att det var stökigt i lägenheten.
Jag bara lyssnade på honom för mig veterligen så bor det tre andra i lägenheten som oxå kan städa och fixa.
Känns som jag börjar få nog av att gå hemma och vara sjuk med min man.

Imorgon tänker jag jobba, jag orkar inte vara hemma mer.

Det får bära eller brista, vi får se hur det går helt enkelt.

Dagens frukost bestod av en stor kopp med te och en ägg macka.

Så fort den här jobbiga förkylningen har släppt tänker jag börja gå mina lång rundor igen.
Vill ju gå ner typ 15 kg i vikt, vi får se om jag fixar det.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards