Ska fånga dagen!

Alla inlägg den 5 juli 2015

Av lavendelblomma - 5 juli 2015 14:21

Solar lite på kolonien men jag ska snart ta ner party tältet det inte blåser bort inatt.
Svårt att sätta fast det bra!!

Går rätt så lätt och ta ner det och även att ta upp det.

Av lavendelblomma - 5 juli 2015 14:18

Maja har hittat lite svalka på kolonien idag oxå.
Plattorna är ju fortfarande svala och sköna!

Av lavendelblomma - 5 juli 2015 14:15

Redan klockan 10.00 igår var jag hos mina föräldrar. Min mamma fick smörja in hela min rygg med solkräm.
Resten kunde jag ta själv!
Sen styrde jag min bil till kolonien och var där i flera timmar med hundarna.
Jag reste upp ett party tält så vi fick lite svalka under dagen.
Körde massor av skit ner till komposten sen klippte jag gräsmattan.
Efter det så var jag rätt så trött!!

Satte mig en en bil som var mer än het. Ratten gick inte att ta i för den var så varm.
Trodde att hundarna skulle få slaget direkt och inte klara hemresan.
Tur att jag inte hade långt hem!

Tog en lång och kall dusch där hemma i godan ro.
Nära kom ut därifrån så kom min yngsta dotter hem ifrån Danmark.
Hon och hennes pojkvän hade varit där i några timmar.
Bestämde att vi skulle grilla på kolonien på kvällen och sitta där och mysa lite.

Klädde på mig något svalt och stack till mina föräldrar och tog en eftermiddag fika.
På vägen hem blev det en runda in om på Ica och köpa lite in för grillningen.

Det blev potatis sallad, två olika sorters meloner och grillat kött.

När vi hade käkat klart så satte vi oss i bilen för att sticka och ta ett kvälls dopp i vaxsjön.

Vi kom dit vid 21.45 och då var det jätte mycket folk där.
Stannade till 23.00
Det var jätte skönt att bada och bli sönder stucken av massa myggor.

Kom hem med dunkande huvudvärk så jag la mig direkt för att sova.

Ovido - Quiz & Flashcards