Ska fånga dagen!

Alla inlägg den 27 juli 2015

Av lavendelblomma - 27 juli 2015 23:13

Imorgon ska jag köra cirka 40 mil med bilen och det är inget som jag längtar efter i nuläget.
Mina smärtor i längdryggen har varit lite jobbiga den sista tiden.
Har fått öka upp mitt smärtstillande och det slår ut magen.
Använder min värme kudde jätte mycket för att smärtlindra med oxå.
Känner mig som en gammal tant på 85 år när jag ska stiga ur sängen på morgonen. Det är värre än vanligt och det är mycket jobbigare.
Får ta det i etapper för att komma upp och komma igång.
Värst är nog trappen, bor på 3 våningen utan hiss.
Sliter jätte mycket på ryggen av att gå i den känns det som.
Jag kör även om jag har ont och hoppas på att vädret ska bli lite bättre än vad dom har lovat och att mina barn förstår och uppskattar det som jag gör.

Av lavendelblomma - 27 juli 2015 18:51

Så då har det blivit dags att packa till en liten mini semester i vårt kära regniga land. Jo, frågan är vad jag ska packa ner?
Lilla Doris hjälper till att övervaka packningen men det var nog lite för jobbigt. Hon somnade efter ett tag det lilla livet!

Av lavendelblomma - 27 juli 2015 12:56

Stekta mini champinjoner med vitlökssmör och lite vitlökssmör på det stekta brödet.
Enkelt och gott!

Av lavendelblomma - 27 juli 2015 12:13

Har varit lite dåligt med uppdateringar dom sista dagarna.
Men vi kan börja med torsdagen- då var jag ute och gick en långpromenad med hundarna mitt på dan. Sen hem och fixa mig innan vi skulle till mitt ex och ta en fördrink klockan 17.00
18.00 träffade vi mina föräldrar för att bjuda ut dom på middag.

Min yngsta dotter och jag när vi tog fördrinken.

Det var en fin kväll så vi kunde sitta ute och äta. Här väntar vi på förrätten!

Hela sällskapet när vi har fått vår mat.

Jag käkade kyckling med sallad och svamp sås. Det var gott.
Dom andra käkade black and White och pepparbiff.
En bra kväll med mina föräldrar och barn.

I fredags var jag i Löddeköpinge hos min lilla syster och fick träffa min bror oxå.
Jag var där hela kvällen och var hemma igen strax innan midnatt.
Då var jag helt slut!

Min lillebror med sina två barn.

Lille Elias som är 4 månader. Tiden går fort!

I lördags tvättade jag hela dan. Gud vad tråkigt det är!
Slukar massor med tid och en massa spring är det fram och tillbaka.

Tog det lugnt på kvällen hemma.

Igår var jag riktigt dålig, ont i ryggen och benen. Huvudet värkte och jag var allmänt kass.
Trots det fick jag sticka ut och leta efter en ny iPhone sladd/laddare till min dotter.
Sen blev jag sugen på kött gryta så jag gjorde det på 2.5 kg kött.
Så gott med nypotatis till!

Idag håller jag på att packa lite inför en minisemester nu i veckan.

Ovido - Quiz & Flashcards