Ska fånga dagen!

Alla inlägg den 6 juli 2015

Av lavendelblomma - 6 juli 2015 22:35

Jag har gjort ett eget knäckebröd som är knaprigt med olivolja och olika sorters frön.
Väldigt enkelt att göra!!

Cina knäckebröd med frön

Ingredienser till cirka 30 stycken bitar:
1 dl sesamfrö
1 dl solrosfrön
1 dl krossade linfrön
1 dl vetemjöl
1 dl majsmjöl
1/2 tsk salt
2 dl kallt vatten
2 msk olivolja

Gör så här:
? Sätt ugnen på 150 grader
? Blanda alla torra ingredienser i en bunke.
Tillsätt olja+ vatten och rör om till en lös smet.
?Bred ut smeten på en plåt (30×40) med bakplåtspapper på.

?Grädda mitt i ugnen i cirka 25-30 min. Ta ut plåten och skär ut eller sporra ut cirka 30 bitar. Grädda i ytterligare 25-30 min.
? låt knäckebröd svalna på galler.

Håller I ett par veckor i en burk. Själv tycker jag att dom är lite mäktiga så det blir bara1-2 stycken åt gången

Lycka till!!

Av lavendelblomma - 6 juli 2015 16:13

Med en god kopp fairtrade kaffe är det helt underbart.
#sommar #kväll #sol #mat njutning#kärlek

Av lavendelblomma - 6 juli 2015 00:08

Dom blommar så himla fint på kolonien nu.
Helt underbara!!

Skapa flashcards